Instagram już dawno utracił swoje pierwotne założenia bycia platformą do publikacji zdjęć wykonanych urządzeniami mobilnymi. Z czasem wprowadzono obsługę krótkiego video, a także relacje. Teraz Instagram rozpoczyna globalne testy zastąpienia karty Aktywności dostępem do sklepu.
E-commerce miał się dobrze, a pandemia koronawirusa sprawiła, że ma się jeszcze lepiej. Rośnie popularność dokonywania zakupów poprzez internet, a co za tym idzie, powstają nowe sklepy internetowe, część sprzedawców offline’owych przenosi się do online. Kto by się spodziewał, że również Instagram umożliwi za pośrednictwem swojej platformy dokonywanie zakupów. A jednak tak się dzieje.
Instagram wprowadza zakładkę Sklep
W maju zapowiedziano wprowadzenie sklepu na Instagramie. Nowa funkcja pozwala na kupowanie produktów ulubionych przez użytkowników marek oraz twórców. Wprowadzenie sklepu spowodowało zmiany w wyglądzie samej aplikacji. Karta aktywności w dolnym menu została zastąpiona sklepem, natomiast dostęp do informacji o ostatnich polubieniach lub komentarzach do zdjęć został przeniesiony obok ikony powiadomień o nowych wiadomościach bezpośrednich. W samym sklepie możliwe jest filtrowanie produktów według marek bądź kategorii. TechCrunch podaje, że wśród kategorii dostępne są uroda, odzież i akcesoria, dom, biżuteria i zegarki, a także podróże.
Niektóre produkty kierują do strony internetowej
Jednak nie wszystkie produkty dostępne w sklepie są możliwe do zakupu w ramach nowej funkcjonalności, a kierują do strony internetowej w celu dokończenia transakcji. Serwis dodaje także, że Instagram pracuje nad możliwością realizacji transakcji wewnątrz aplikacji.
Początkowe testy sklepu na Instagramie odbywały się w wąskim gronie użytkowników na terenie Stanów Zjednoczonych. Jednak teraz w ramach testów funkcjonalność ma być udostępniona niektórym użytkownikom na całym świecie. Póki co nie są znane żadne szczegóły na temat wprowadzenia sklepu na Instagramie na stałe i dostępnego dla wszystkich. Jak zwykle w tego typu przypadkach, testy mają zweryfikować sens i efektywność wprowadzenia takiego rozwiązania.
Funkcja sklepu może być wykorzystana przez influencerów
Wprowadzenie funkcji sklepu na Instagramie może być ciekawie wykorzystane przez marki współpracujące z infulencerami. Każdorazowy post, w którym zawarta jest reklama produktu, może prowadzić do jego karty w ramach sklepu i tam też może się odbywać zakup, bądź przenosić do właściwej strony internetowej w celu dokończenia transakcji.
Źródło: TechCrunch