Instagram pracuje nad nowym typem postów sponsorowanych

Instagram pracuje nad nowym typem postów sponsorowanych

Opublikowano 7.03.2019 10:21 -


Instagram planuje wprowadzenie nowego formatu reklamy dla postów sponsorowanych publikowanych przez influencerów.

Według AdAge nowy format nazywa się "branded content ad" i jest częścią większej strategii budowania oficjalnego partnerstwa pomiędzy markami i twórcami.

Obecnie rozwiązanie, które oferuje Instagram, jest w dużej mierze nieformalne. Marki mogą sponsorować popularnych użytkowników Instagrama, a sponsorowane posty pojawiają się w zakładce "Płatne partnerstwo z [nazwa marki]". Ograniczeniem tych postów jest to, że docierają one tylko do fanów influencerów.

Brandowe reklamy treści będą podobne do innych reklam na Instagramie, w których reklamodawcy mogą promować posty, tak by pojawiały się w całej sieci. Ponadto, każdy będzie mógł ubiegać się o przyłączenie się do nowego programu "branded content". Istniejący program partnerski nie jest aktualnie dostępny dla wszystkich.

Czy Instagram pożre kolejnego konkurenta?

Reklamy testowano podobno już w zeszłym roku. Jest o co walczyć, bo szacuje się, że w 2019 roku reklamy na Instagramie będą warte w sumie 2 miliardy dolarów.