Instagram pozwoli organizować zbiórki pieniędzy na cele prywatne identycznie jak na Facebooku

Instagram pozwoli organizować zbiórki pieniędzy na cele prywatne identycznie jak na Facebooku

Opublikowano 22.07.2020 8:08 -


Instagram uruchamia testowo zbiórki pieniędzy na portalu. Funkcja już od jakiegoś czasu jest dostępna na Facebooku. 

Kiedy startował Instagram, myślałem, że na zawsze pozostanie aplikacją do publikacji zdjęć. Na przestrzeni lat platforma bardzo się zmieniła, a wraz z kolejnymi wprowadzanymi nowościami mam wrażenie, że jej główny cel gdzieś się zatracił. Potwierdzeniem tego jest chociażby niedawny news o testach zmiany karty aktywności w aplikacji mobilnej na Sklep. Teraz na Instagramie wyląduje funkcja znana już z Facebooka, czyli możliwość tworzenia zbiórek.

Zbiórki na Instagramie

Instagram uruchomił testowo możliwość tworzenia zbiórek. Opcja jest dostępna dla mieszkańców USA, Wielkiej Brytanii oraz Irlandii. Zbiórki pieniędzy mogą być na cele osobiste, firmowe, dla przyjaciela, a także na inne, związane z ważnymi dla użytkowników sprawami. Z funkcji mogą skorzystać osoby, które ukończyły 18 lat. Aby utworzyć zbiórkę, należy przejść do edycji profilu. Tam należy wybrać “Dodaj zbiórkę pieniędzy”, a następnie “Zbierz pieniądze”. W dalszych krokach niezbędne jest dodanie zdjęcia, wybranie kategorii zbiórki, a także podanie szczegółów, które mają zachęcić do przekazania darowizn. Płatności dokonywane są za pośrednictwem Stripe. Przedstawiciele Instagrama zapewniają, że nie ma mowy o żadnych nadużyciach, bowiem wszystkie zbiórki będą weryfikowane. Czas trwania zbiórki to 30 dni. Mimo to użytkownicy będą mogli je przedłużać tyle razy, ile będą chcieli. 

Instagram zbiórki

Darczyńcy mogą być anonimowi dla innych użytkowników

Twórca zbiórki będzie wiedział, kto został darczyńcą oraz jaką kwotę przekazał. Natomiast osoby wpłacające będą mogły anonimizować swoje dane przed pozostałymi użytkownikami. Zebrane pieniądze zostaną przekazane na wskazane przez organizatora konto bankowe. 

Od stycznia zebrano ponad 65 milionów dolarów

Przedstawiciele Facebooka chwalą się, że od początku roku użytkownicy Instagrama i Facebooka zebrali łącznie ponad 65 milionów dolarów na cele związane z COVID-19 oraz sprawiedliwością rasową. Zebrane w ten sposób pieniądze przeznaczone zostały na zakup sprzętu medycznego dla osób, które protestowały w ramach Black Lives Matter, na wsparcie małych firm prowadzonych przez osoby czarnoskóre, a także na finansowanie edukacji w zakresie sprawiedliwości społecznej. Funkcja ma być dalej rozwijana, a także szerzej udostępniana na terenie Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Irlandii. 

Źródło: Facebook

Wieści z Rozładowani.pl