Instagram ogranicza widoczność niektórych postów. Za cel postawił sobie osoby promujące dietę oraz chirurgię plastyczną

Instagram ogranicza widoczność niektórych postów. Za cel postawił sobie osoby promujące dietę oraz chirurgię plastyczną

Opublikowano 23.09.2019 14:57 -


Instagram już niejednokrotnie zaskoczył nas swoimi restrykcyjnymi zasadami, dotyczącymi publikowania postów. Wpłynęło to na ograniczenie widoczności postów dużej liczby influencerów czy gwiazd, które zauważyły znaczny spadek oglądalności swoich profilów. Tym razem media zapowiedziały, że na celowniku znalazły się profile promujące konkretne produkty dietetyczne oraz chirurgię plastyczną. Widoczność niektórych z nich ma zostać jeszcze bardziej okrojona, jednak będą i takie profile, które całkowicie znikną z Instagrama.

Ta zmiana może okazać się naprawdę przełomowa. Decyzja podjęta zarówno przez Facebooka, jak i Instagrama może wpłynąć przede wszystkim na młodych ludzi, którzy dążą do osiągnięcia idealnej sylwetki za wszelką cenę. Nowe zasady mają zagościć do mediów społecznościowych już niebawem. Jesteście ciekawi, jak dokładnie będą wyglądały ograniczenia?

Instagram oraz Facebook bez postów z produktami dietetycznymi?

Zmiany, jakie niebawem pojawią się na obu platformach, są spowodowane wzrostem popularności liczby postów o zdrowym odżywianiu. O ile promowanie sportowego trybu życia nikomu nie przeszkadza, tak już zapychanie mediów społecznościowych reklamą suplementów diety oraz specjalnymi napojami i owszem. To samo dotyczy chirurgii plastycznej, czyli możliwości ingerencji w swój wygląd, co negatywnie wpływa na samoocenę młodych ludzi. Wielu z nich żyje pod stałą presją społeczeństwa, które poprzez kreowanie stereotypów dotyczących idealnej budowy ciała, wymusza na innych próbę jej osiągnięcia, nawet jeżeli jest to fizycznie niewykonalne. Nadszedł więc czas, by coś z tym zrobić!

Jak mają wyglądać wprowadzone zmiany?

Przede wszystkim wszystkie posty tematyczne mają zniknąć z kanałów należących do osób niepełnoletnich. Ich wielcy fani czują się przytłoczeni promocją produktów dietetycznych nawet przez medialne autorytety, dlatego Facebook postanowił działać. Znikną również liczne posty, prezentujące „magiczne efekty” stosowania wielu środków odchudzających i poprawiających sylwetkę. Aby zapobiec powstawaniu kolejnych kont promocyjnych, Instagram oraz Facebook mają wprowadzić nowe zasady, dotyczące zgłaszania postów, które prawdopodobnie naruszają wytyczne serwisów.

Szczegółowe informacje, dotyczące usunięcia postów oraz kont użytkowników nie zostały podane. Instagram nie zdradził kryteriów, jakie będą brane pod uwagę podczas weryfikacji tematycznych wpisów. Uważam jednak, że temat może uderzyć w wielu znanych influencerów oraz marki z produktami dietetycznymi. Warto więc na bieżąco śledzić wszystkie doniesienia.

Źródło: Digital Trends