Tydzień bez nowości na Instagramie byłby tygodniem straconym – ostatnio coraz częściej przekonuję się, że te słowa mają rację bytu. Od jakiegoś czasu serwis z rodziny Facebooka bardzo się rozwija, zaskakując nas coraz to nowymi funkcjami i ulepszeniami (pomijając już fakt, że część z nich jest skopiowana z innych platform społecznościowych). Teraz twórcy aplikacji zapowiedzieli kolejną nowość – możliwość oznaczania produktów w relacjach.
Choć opcja ta dostępna jest jak na razie dla niektórych marek, wkrótce ma zostać udostępniona szerszemu gronu odbiorców. Nowe instagramowe rozwiązanie powinno ucieszyć wszystkie osoby związane z e-commerce – dzięki niemu bedą mieli kolejną szansę na szybsze zakończenie procesu sprzedaży. Nowa opcja cieszy tym bardziej, że wyniki niedawno przeprowadzonego badania wskazują, że ludzie bardzo często oglądają Stories, by dowiedzieć się więcej o markach i ich produktach. A warto przy tym podkreślić, z relacji każdego dnia korzysta około 300 milionów użytkowników.
Zakupy na Instagramie: jak działa nowa opcja?
Całość działa naprawdę prosto: użytkownicy, oglądając Stories, na którym oznaczone zostaną produkty, zobaczą ikonę koszyka. Po jej dotknięciu, użytkownik zostanie przeniesiony do sekcji, w której pokażą się szczegółowe informacje na temat oznaczonego produktu. Z tego miejsca zostaniemy przeniesieni na bezpośrednią stronę producenta, gdzie będziemy mogli dokonać ostatecznego zakupu.
Na facebookowych grupach poświęconych Instagramowi i e-commerce pojawiły się głosy zachwytu nad nową funkcją. Na pewno pozytywnie wpłynie ona także na relacje marek z influencerami, którzy – zapewne – będą mogli także oznaczać produkty, które reklamują. A Wy co uważacie? Będziecie czekać, aż nowa funkcjonalność pojawi się w Polsce?