Jakiś czas temu pisałem o tym, że Instagram zamierza wprowadzić profile biznesowe. Stało się – od słów przeszli do czynów i tak, od jakiegoś czasu mamy możliwość zmiany typu naszego profilu z prywatnego na biznesowy. Czym różnią się te dwa rodzaje profili i czy warto zawracać sobie głowę nową funkcją? Warto.
Co da mi zmiana na profil biznesowy?
Dlaczego Instagram zdecydował się na wprowadzenie nowego rodzaju profili? Na to pytanie nasuwa się kilka odpowiedzi, m.in. „dla wygody użytkowników”. To też, ale jak mówi stare porzekadło „jeśli nie wiadomo o co chodzi, to zapewne chodzi o pieniądze”. Celem wprowadzenia takiego rozwiązania jest usprawnienie metody promowania się w serwisie, co oczywiście wiąże się z zyskami. Na chwilę obecną profile biznesowe umożliwiają:
- dodanie danych kontaktowych (telefonu, e-maila, adresu), które pojawiają się w specjalnym miejscu, tuż przy przycisku „Obserwuj”
- dostęp do statystyk – tak, statystyk. Na bieżąco możemy sprawdzać ilość polubień, wyświetleń, charakter wejść, średni czas odwiedzin naszego profilu, czy profil przeciętnej osoby Cię obserwującej
- tworzenie postów sponsorowanych bezpośrednio z aplikacji Instagram (a nie jak do tej pory przez PE)
https://vimeo.com/173675853
Jak zmienić profil na biznesowy?
Aby zmienić profil z prywatnego na biznesowy musisz posiadać taki sam profil na Facebooku – funkcjonalność ta polega bowiem na połączeniu obu profili. Jeśli nie posiadasz konta firmowego (fanpage) na Facebooku, nie będziesz mógł stworzyć konta firmowego na Instagramie. Tworząc konto firmowe na Instagramie, nie będziesz mógł ustawić je jako „prywatne” – oznacza to, że każdy użytkownik będzie mógł zobaczyć jego zawartość, niezależnie od tego, czy je obserwuje, czy też nie.
Uwaga, ważne! Profile biznesowe na Instagramie udostępniane są stopniowo, nie przejmuj się więc jeśli nie masz jeszcze dostępu do tej funkcji. Poniżej instrukcja krok po kroku, jak włączyć nową funkcję.
1. Po włączeniu Instagrama zobaczysz komunikat „Przełącz na profil firmowy. Uzyskaj nowe funkcje, takie jak statystyki i nowy profil.” – oznacza to, że funkcja profili biznesowych została Ci udostępniona, możesz więc z powodzeniem zmienić typ swojego profilu.
2. Kliknij na przycisk „Dowiedz się więcej” na wspomnianym komunikacie, a aplikacja przeprowadzi Cię przez nowe funkcje, jakie oferuje zmiana typu profilu.
3. Kliknij na przycisk „Kontynuuj jako TWOJE IMIĘ I NAZWISKO”.
4. Wybierz stronę firmową na Facebooku, z którą chcesz połączyć profil biznesowy na Instagramie. Uwaga! Aby to zrobić, musisz mieć uprawnienia administratora strony na Facebooku, w innym wypadku zmiana profilu nie powiedzie się.
5. Gotowe! Od teraz Twój profil jest profilem biznesowym, możesz korzystać z nowych funkcji, jakie oferuje Ci ta zmiana.
Jeśli profil biznesowy nie spodoba Ci się, masz możliwość ponownej jego zmiany na profil prywatny. Nie wiadomo jednak, jak długo ta opcja będzie dostępna – być może to tylko tymczasowe rozwiązanie.
Przy okazji, zapraszam na instagramowy profil DailyWeb – @dailywebpl. Ostatnio zaczęliśmy testować Instagram Stories – co tydzień, w niedzielę pojawiać się będą tam podsumowania tygodnia na DailyWeb. Widzieliście pierwsze TOP 5? Jak oceniacie taką treść?