Infoshare, które tytułuje się „największą konferencją technologiczną w Europie Środkowo-Wschodniej” zdecydowało się na zmianę wizerunku. Odświeżona identyfikacja wizualna konferencji ma podkreślać wartości oraz nową strategię komunikacji marki.
Infoshare Conference to największa konferencja technologiczna w tej części Europy, łącząca technologię z biznesem. Dwa dni konferencji to 9 tematycznych scen, 200 prelegentów, ponad 150 wystąpień oraz imprezy towarzyszące, takie jak Speed Dating, który pozwala na umówienie indywidualnych spotkań z inwestorami; Startup Expo, które umożliwia zaprezentowanie swojego rozwiązania na dedykowanym stoisku czy Startup Contest, czyli konkurs, który każdego roku gromadzi ponad 500 startupów walczących o nagrodę główną — 20 000 EUR.
Zakończył się pierwszy etap prac nad odświeżoną linią wizualną Infoshare – marka pokazała nowe logo. Zmiany są ściśle związane z obraniem nowego kierunku komunikacji marki. Jak podkreśla Adam Ignaciuk z Partner & Senior Designer w Engram, które zajęło się rebrandingiem Infoshare, nowe logo, jak i cała identyfikacja jest wypadkową dążenia do unowocześnienia marki i chęci zachowania niektórych jej cech wizualnych. W logo postawiono na prosty znak graficzny oparty na liternictwie oraz czerwony kolor, które były podstawą dotychczasowego wizerunku. Odświeżone logo prezentuje się zdecydowanie lepiej od poprzedniego, które nadgryzł już ząb czasu. Typograficznych konserwatystów denerwować będzie pewnie zestawienie kanciastych liter „f”, „s” i „r” z obłymi „a” czy „e”, jednak w dobie setek bezpłciowych logotypów trzeba odważniej podejść do tematu, żeby się wyróżnić.
Cały proces zmiany wizerunku prowadzony jest w formule „open rebranding”, co oznacza, że do każdego etapu prac angażowana jest społeczność Infoshare. Do tej pory odbyły się między innymi konsultacje i badania fokusowe, dzięki którym udało się na nowo zdefiniować potrzeby odbiorców marki i wytyczyć kierunek jej rozwoju. Z informacji podawanych przez Infoshare wynika, że kolejnym etapem będzie wspólne tworzenie strony internetowej.
Zmiany w Infoshare odbyły się w duchu koncepcji kreatywnej Shareworthy, wypracowanej wspólnie z agencją brandingową Engram. Koncepcja ta podkreśla misję i wartości, którymi Infoshare kieruje się od początku istnienia – chęcią dzielenia się z uczestnikami konferencji tym, co wartościowe. Adam Ignaciuk podsumowuje rebranding następująco:
Ze względu na szeroką działalność Infoshare podeszliśmy do tematu systemowo, tworząc wizualny język marki o oparty unikalne, dynamiczne layouty, świeżą kolorystykę, minimalistyczne ilustracje czy ikony. Sam znak jest w istocie fundamentem dla identyfikacji, ale jednocześnie bardzo małym elementem rozbudowanego system.
Muszę przyznać, że pierwsze zaprezentowane grafiki mi się podobają. Właśnie tak wyobrażam sobie nowoczesną identyfikację eventu technologicznego. Jeżeli w tę stronę pójdzie layout strony internetowej, to będzie bardzo dobry ruch, bo na obecnej trochę straszą timelapsy z przepływem ludzi i ujęcia z drona, rodem z filmów Patryka Vegi.
Proces odświeżenia marki został powierzony agencji Engram specjalizującej się w przeprowadzaniu procesów brandingowych dla marek m.in. z sektora nowych technologii, przemysłu, nauki i medycyny. Nową linię wizualną konferencji w pełnej odsłonie będzie można zobaczyć podczas tegorocznej edycji Infoshare, którą zaplanowano na 8 i 9 maja w Gdańsku. Muszę przyznać, że pierwsze grafiki zaprezentowane przez organizatorów zaostrzyły mój apetyt i z ciekawością będę się przyglądał dalszej części rebrandingu tej imprezy.