Brak lub zbyt mała liczba klientów to problem, z którym boryka się na pewnym etapie działalności właściwie każdy właściciel firmy. Choć powodów może być mnóstwo, to często jest nim nieatrakcyjna i przestarzała witryna. W jeszcze gorszej sytuacji są przedsiębiorcy, którzy wciąż nie założyli wirtualnej wizytówki biznesu.

Ty również nie masz pewności, czy taka inwestycja się opłaca, ponieważ obawiasz się dużych wydatków? Przekonaj się, ile kosztuje stworzenie strony internetowej. Odkryj, od czego zależy cena za projekt WWW. Przeczytaj i sprawdź!

Stworzenie strony internetowej – czy to się opłaca?

Zarządzasz dużą marką, średnim przedsiębiorstwem czy lokalną firmą? Działasz w branży beauty, motoryzacyjnej czy meblarskiej? Dziś każdy biznes potrzebuje strony internetowej – bez względu na rozmiar czy rynek. A to wszystko pomimo coraz szybciej rozwijających się innych kanałów komunikacji z klientami np. mediów społecznościowych.  

Choć firmowa witryna stanowi dodatkowy koszt dla każdego przedsiębiorcy, to w większości przypadków okazuje się opłacalną inwestycją. Przede wszystkim dlatego, że nawet prosta strona jest wiarygodnym źródłem informacji o prowadzonej działalności, sposobem na prezentację oferty, centrum dowodzenia działaniami marketingowymi oraz zwykle pierwszym miejscem spotkania z klientem.  

Znasz już powody, dla których warto założyć firmową witrynę. Nadal jednak zastanawiasz się, ile kosztuje strona i jakie czynniki wpływają na jej wycenę? Choć nie warto kierować się w tym przypadku ceną, to należy poznać wady i zalety poszczególnych wykonawców oraz przekonać się, czy za wysokimi kosztami zawsze stoi dobra jakość. 

Ile kosztuje strona internetowa dla firmy? 

Choć z pewnością taka odpowiedź Cię nie zadowoli, to trudno jednoznacznie oszacować koszt stworzenia strony. Przede wszystkim dlatego, że każda witryna jest wypadkową potrzeb klientów, oczekiwań właściciela i wymogów branży. Unikalny charakter projektu WWW sprawia, że na ostateczną ceną ma wpływ wiele elementów i czynników – przedstawiamy kilka najistotniejszych.  

Złożoność i rodzaj strony 

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że cena często idzie w parze z jakością – również w przypadku strony internetowej. Zanim jednak wybierzesz wykonawcę lub konkretną ofertę, zastanów się, jakie cele chcesz osiągnąć, działając w sieci. To właśnie od potrzeb Twojego biznesu zależy rodzaj witryny, którą chcesz zbudować i jednocześnie cena za jej wykonanie.

Nie powinno dziwić Cię więc, że prosty statyczny projekt z podstawowymi elementami będzie mniej kosztowny niż dynamiczna witryna z wieloma funkcjonalnościami, interaktywną zawartością czy modułem e-commerce. Aby nie zniknąć na tle konkurencji, możesz postawić na stronę firmową dopasowaną do potrzeb swojego biznesu, której cena ustalana jest zwykle indywidualnie.     

Warto też rozważyć witrynę one-page, która nie zawiera podstron, przez co świetnie dostosowuje się do ekranów smartfonów. W przypadku prowadzenia sprzedaży możesz dokupić moduł e-commerce lub zdecydować się na budowę sklepu internetowego – tutaj pojawią się dodatkowo inne koszy np. zakup oprogramowania. 

Liczba podstron i stopień ich skomplikowania 

Cennik stron internetowych nierozerwalnie wiąże się z tym, na jak rozbudowaną witrynę chcesz postawić. W końcu każda kolejna podstrona lub bardziej skomplikowany projekt będzie wymagał jeszcze większego zaangażowania specjalistów. 

W przypadku podstron musisz pamiętać, że dla każdej zakładki należy przygotować dedykowany układ i zawartość. Indywidualne podejście do każdego modułu z pewnością odbije się na cenie stworzenia strony.  

Automatycznie ze wzrostem kosztów wiąże się też liczba zastosowanych dodatków czy funkcjonalności. Dodatkowo musisz przygotować się na większy wydatek, jeśli zależy Ci, aby istniała możliwość rozwoju i rozbudowy strony w przyszłości. 

Wymagania funkcjonalne

Profesjonalna strona internetowa może pełnić różne funkcje, w zależności od tego, jaki cel chcesz dzięki niej zrealizować. Wystarczy wdrożyć odpowiednie rozwiązania. 

Możliwości masz całkiem sporo. Wielu właścicieli firmowych witryn decyduje się na wybór najbardziej popularnych funkcjonalności jak np. opcja wielojęzyczności, wyszukiwarka, elementy graficzne. Warto zainwestować również w zaawansowany katalog produktów, moduły zamówień online czy sklepu internetowego oraz systemy rezerwacji.    

Czas wykonania projektu strony internetowej

Wielkość, rodzaj i skomplikowanie witryny czy zastosowana liczba podstron mają wpływ na cenę projektu strony internetowej. Co ciekawe, wspomniane czynniki decydują również o czasie realizacji. W końcu tworzenie projektu to proces, na który składa się wiele ważnych etapów. Warto przy tym podkreślić, że praca każdego specjalisty – kolejno webmastera, programisty czy grafika – kosztuje.  

Utrzymanie i prawidłowe działanie witryny

Jak widzisz, wdrożenie strony WWW to spore przedsięwzięcie. Na tym etapie musisz jednak pamiętać, że prawidłowe funkcjonowanie witryny będzie wymagać od Ciebie kolejnych inwestycji takich jak:

  • rejestracja i dzierżawa domeny (unikalnego adresu WWW), dzięki któremu możesz zachęcić internautów do odwiedzenia witryny; 
  • zakup i utrzymanie hostingu, czyli usługi udostępniania miejsca na serwerze, która może zapewnić szybkie, bezpieczne i stabilne działanie strony internetowej;
  • wdrożenie certyfikatu SSL gwarantującego bezpieczne połączenia sieciowe oraz poufność danych Twoich i klientów;
  • przygotowanie angażującej, wartościowej i unikalnej treści dla odbiorców, która będzie zgodna z wytycznymi wyszukiwarki Google; 
  • utrzymanie strony internetowej obejmujące aktualizacje, kopie zapasowe, wdrażanie nowych funkcji i zmian oraz pozycjonowanie.

Koszt wykonania strony WWW – od czego zależy? 

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że istnieje kilka sposobów na stworzenie projektu WWW, a to właśnie od wykonawcy w głównej mierze zależy cena strony internetowej. Możesz wybierać spośród kilku dostępnych opcji. 

Platformy oparte o CMS 

Rynek oferuje różne CMS-y, czyli systemy zarządzania treścią w serwisach internetowych. Tę opcję wybierają zwykle przedsiębiorcy, którzy chcą samodzielnie edytować wygląd czy zawartość witryny. Jednak im wyższe oczekiwania wobec możliwości edycji contentu, tym wyższa cena strony internetowej. 

Pamiętaj, że takie rozwiązanie ma też swoje wady. Platformy Open Source (najchętniej wykorzystywane), dedykowane (najdroższe), SaaS (chmurowe) i licencjonowane mogą wymagać samodzielnej obsługi lub zakupu hostingu i rejestracji domeny – a to przecież generuje kolejne koszty.  

Generatory stron internetowych

Rozwiązaniem, które pozwali Ci zaoszczędzić pieniądze, będzie z pewnością wybór kreatorów do stworzenia nowej strony internetowej. Dostępne w sieci generatory umożliwiają bowiem przygotowanie witryny nie tylko przy ograniczonym budżecie, ale również w krótkim czasie. Z tego też wynikają pewne ograniczenia np. w zakresie braku perspektyw rozbudowy projektu w przyszłości.   

Współpraca ze specjalistami

Zależy Ci na tym, aby zachować pełną kontrolę nad kosztem wykonania witryny? W takim razie możesz nawiązać współpracę z profesjonalistami. Dzięki temu wybierzesz pakiet, który najlepiej odpowiada na potrzeby biznesu oraz oczekiwania Twoich klientów. Zyskasz również dużą elastyczność – ostateczna cena strony będzie zależała od wybranych funkcjonalności i zostanie ustalona indywidualnie z wykonawcą projektu.  

Koszt realizacji strony WWW – podsumowanie

Jeżeli chcesz zaistnieć w sieci, to założenie firmowej witryny może okazać się decydujące. Oczywiście przygotowanie odpowiedniego projektu wymaga pracy oraz inwestycji. Jak już wiesz, na różnice w cennikach wpływa wiele czynników. Ostatecznie, to ile kosztuje strona internetowa, zależy od wybranych przez Ciebie funkcji oraz planów w kontekście dalszego rozwoju.   

Sposobem na oszczędzenie czasu oraz przygotowanie profesjonalnej witryny jest współpraca z WeNet. Specjaliści wiedzą, jak rozpędzić Twoją działalność w sieci. Kiedy Ty zajmiesz się swoim biznesem, doradcy internetowi zbudują dla Ciebie firmową stronę internetową, która będzie zgodna z wymaganiami dzisiejszych klientów oraz dopasowana do branży i Twoich preferencji.   

Aby poznać wycenę realizacji strony internetowej, możesz już teraz zamówić darmową konsultację. Specjaliści przedstawią filary witryny oraz zapewnią wsparcie i doradztwo na każdym etapie współpracy. Zyskasz ponadto nielimitowane zmiany, aby coraz lepiej promować swój biznes online. Zacznij już dziś!