IKEA edukuje poprzez VR i wychodzi to naprawdę dobrze

IKEA nie przestaje zaskakiwać, tym razem edukuje poprzez VR

Opublikowano 19.01.2018 10:35 -


Znamy IKEA z fenomenalnego podejścia do marketingu. Za każdym razem, kiedy myślimy, że pokazali już wszystkie karty...oni wyskakują z czymś absolutnie odjechanym!

Kilka dni temu bardzo głośno było o pewnej reklamie w której...IKEA sugeruje, by kobieta chcąca się dowiedzieć czy jest w stanie błogosławionym naniosła próbkę moczu na specjalne pole znajdujące się pod reklamą. Sama reklama przedstawiała kołyskę w cenie regularnej. Jeśli okazywało się, że kobieta jest w ciąży cena zmieniała status na IKEA Family i jej cena malała o 50%. Z resztą...zobaczcie sami:

Kolejnym krokiem jest...chęć uczenia konsumentów o swoich produktach w niezwykle niekonwencjonalny sposób, a mianowicie poprzez VR!

Podsłuchane...

Do jednego ze swoich sklepów w USA (Dallas) we współpracy z agencją Wavemaker IKEA postanowiła uczyć swoich klientów o produktach za pomocą technologii VR. Content wyprodukowany pod VR miał zawierać gry takie jak: walka na poduszki, możliwość dużego przybliżenia konkretnego mebla, a nawet możliwość przebywania

w jednej przestrzeni z...pandami!

Cały eksperyment spotkał się z ogromnym zaangażowaniem,
a kontrolowane warunki jego przeprowadzenia pozwalają wnioskować, że być może IKEA szykuje się na wprowadzenie tego rozwiązania na skalę światową.

Pamiętacie IKEA place?

A pamiętacie kuchnię VR?

IKEA nie przestaje zaskakiwać, a sam fakt podjęcia próby zapoznania klienta z katalogiem w sposób dla człowieka niesamowicie przystępny świadczy o ich ogromnej, marketingowej świadomości.

Czym nas jeszcze zaskoczysz IKEA?