Hugo Boss zmienia logo! Lanserzy będą musieli kupić nowe koszulki 😔
Kilka dni temu Hugo Boss zaprezentowało nową wizję rozwoju marki. Wraz z nią zaprezentowano także nowe znaki.

Hugo Boss to założona w Metzingen w 1924 roku marka kojarzona przede wszystkim z modą. Firma ma też czarną kartę w swojej historii. W 1932 r. otrzymała bowiem kontrakt na dostawy dla Schutzstaffel (SS), mundurów projektu SS-Oberführera Karla Diebitscha, a wkrótce potem także kontrakt na produkcję mundurów dla Hitlerjugend. Podczas II wojny światowej w Metzingen funkcjonował obóz pracy, w którym wykorzystywano przymusowych robotników.
Hugo Boss, czyli Hugo i Boss
Firma zamierza znacząco przyspieszyć wzrost sprzedaży w ciągu najbliższych pięciu lat, zwiększyć świadomość konsumentów oraz udział w rynku swoich marek Boss i Hugo. Pomóc w tym mają między innymi nowe znaki zarówno spółki matki, jak i poszczególnych marek.
Logo spółki do tej pory stanowił logotyp złożony krojem bezszeryfowym. Charakterystycznym aspektem znaku były mocno rozstrzelone litery. Nowy znak pozbawiono tej cechy. Dostaliśmy za to gruby bezszeryfowy font, z bardzo ładną literą „G”.
Do tej pory marka Boss reprezentowana była przez charakterystyczny szeryfowy napis „BOSS” z bezszeryfowym dopiskiem Hugo Boss. Logotyp ten zastąpi sam napis Boss, znany już ze znaku spółki matki. Poprzednie logo mi się podobało i nie uważam, że potrzebowało zmiany. No może lekkiego odświeżenia.
Logo marki Hugo podobne było w budowie do marki Boss. Różniły je kolor, w tym przypadku głęboka czerwień i font, który w przypadku marki Hugo nie był szeryfowy. Nowy znak Hugo, podobnie jak marki Boss, jest zaczerpnięty wprost z logo spółki matki. Po poprzedniku odziedziczyło jednak kolor czerwony.
Hugo Boss szuka sposobów, by więcej zarabiać. Nie wiem, czy zmiana logo pomoże marce w realizacji tego celu. Wiem natomiast, że nowe logo z pewnością jest bardziej uniwersalne od poprzedniego. Szkoda jednak, że marki modowe tak łatwo decydują się na utratę cech odróżniających, kosztem dostosowania wizerunku do aktualnych trendów.
Boss to nie jedyna marka, która w 2021 roku zdecydowała się odświeżyć wizerunek. Podobnie ostatnio zrobiła m.in. Zara.