Huawei Mate 30 i 30 Pro znalazły milion nabywców w kilka godzin po rozpoczęciu sprzedaży!

Huawei Mate 30 i 30 Pro znalazły milion nabywców w kilka godzin po rozpoczęciu sprzedaży!

Opublikowano 2.10.2019 13:09 -


Wydawać by się mogło, że nieobecność tego modelu na naszym rynku mogłaby mieć negatywny wpływ na sprzedaż. Nic bardziej mylnego, Chińczycy wykazali się dużą lojalnością wobec producenta, a wyniki sprzedaży w pierwszych godzinach od debiutu są niesamowite.

Huawei Mate 30 i 30 Pro, które niedawno miały swoją oficjalną premierę to modele, które ucierpiały wskutek sporów na linii USA — Chiny. Huawei uznany został za firmę niegodną zaufania i odcięto mu dostęp do produktów i rozwiązań opracowanych w USA. W wyniku tego Mate 30 oraz 30 Pro nie oferują usług i programów Google.

Nowy sklep, szalone kolejki i imponująca sprzedaż

Shenzen to wielkie miasto położone u ujścia Rzeki Perłowej. Stolice ma tam chińska giełda, największe azjatyckie banki oraz wiele firm. Rozwinęło się tam rolnictwo i rybołówstwo, ale prym wiodą zakłady produkcyjne oraz inżynieryjne. Jest tam też wiele rozwijających się firm informatycznych, co spowodowało, że o Shenzen mówi się jako o chińskiej dolinie krzemowej.

Siedzibę w tym mieście ma też Huawei. Otwarto też tu pierwszy flagowy salon firmowy. Budynek jest nowoczesny, dominują tu otwarte przestrzenie i modne materiały co przywodzi na myśl inspirację salonami Apple i Samsunga.

Otwarcie salonu powiązano z rynkowym debiutem i początkiem sprzedaży Huawei Mate 30 i 30 Pro. Na miejscu pojawiło się kilka tysięcy ludzi, którzy formowali kolejki o długości setek metrów. Przełożyło się to na sprzedaż nowego modelu. Wedle CEO Huawei, Yu Chengdong otwarcie sklepu oraz ofertę przedsprzedaży wraz z tą detaliczną (na miejscu i w Internecie) uważa za coś spektakularnego. Ponoć w pierwszych chwilach sprzedaży, rozchodziło się nawet 100,000 telefonów na minutę! Dawało to spory zysk, rzędu ponad 280 milionów złotych (500 milionów CNY).

Pierwszy milion sprzedanych urządzeń osiągnięto zaledwie w trzy godziny po uruchomieniu sprzedaży. To wynik, który robi wrażenie, zwłaszcza że dotyczy urządzeń pozbawionych usług Google. Dowodzi jednak, jak potężny jest rynek azjatycki i jak lojalnych klientów ma Huawei. Mówi się bowiem o tym, że wynik ten to efekt akcji, w której Chińczycy chcieli pokazać wsparcie dla Huawei, po tym, jak został potraktowany przez władze USA.

Europejska premiera dalej pod znakiem zapytania

Jestem pewien, że wśród naszych czytelników, znalazłoby się kilku, którzy ostrzą zęby na nowego flagowca Huawei. Niestety nie mamy dla nich dobrych wiadomości, przedstawicieli polskiego oddziału Huawei nie przedstawili jeszcze daty wprowadzenia tego modelu do sprzedaży.

Co prawda jutro ma mieć miejsce premiera nowości Huawei, ale w chwili pisania tego newsa nic nie wskazuje, że do regularnej oferty trafi model Mate 30 oraz 30 Pro. Obym się mylił ;) .

Źródło: Forbes