Hohoho, te 3 świąteczne reklamy pomogą Ci poczuć magię świąt! | DailyWeb.pl

Hohoho, te 3 świąteczne reklamy pomogą Ci poczuć magię świąt!

Opublikowano 7 miesięcy temu -


Pamiętam czasy, kiedy na DailyWeb publikowałem comiesięczne przeglądy najlepszych reklam. Potem tradycja ta zanikła, ale jest taki czas, gdy na naszym blogu jest miejsce na tego typu zestawienia: to okres tuż przed świętami i poranek po SuperBowl, który nie bez powodu został okrzyknięty Festiwalem Reklamy.

Mamy poniedziałek, 4 grudnia. Za dwa dni Mikołajki. To doskonała więc okazja, by po pierwsze - nastroić się przed nadchodzącym świętem, a po drugie - poprawić sobie humor w pierwszy dzień roboczego tygodnia. Bo nie wiem, jak jest z Wami, ale mi zawsze ciepło robi się na sercu, gdy widzę te przepełnione emocjami spoty. Więc kubek kawy w dłoń, słuchawki na uszy i do dzieła - poczujmy ten świąteczny klimat, odchodząc nieco od tematów, którymi nasz blog żyje na co dzień.

Ikea

"W święta zamień się w słuch i zrób więcej miejsca na miłość" - wybrzmiewa tegoroczne świąteczne hasło reklamowe Ikei. Jak to często bywa w ich reklamach, produkty firmy są tylko tłem dla opowieści. W tym krótkim spocie odnajdziemy to, co w tym czasie bardziej kryje się za prostymi gestami, a nie słowami. W tym okresie wszystko ma głębsze znaczenie i zauważa to lektor, Fisz - muzyk Bartosz Waglewski.

John Lewis

Na świąteczne reklamy tej brytyjskiej sieci domów towarowych czekam z utęsknieniem każdego roku. Tym razem wideo pod tytułem #MozTheMonster opowiada historię małego chłopca, zaprzyjaźnia się z hałaśliwym potworem mieszkającym pod jego łóżkiem. Chłopiec miewa przez to problemy ze snem, ale pod choinką znajduje prezent, który pomoże mu się z nimi uporać. To ten rodzaj reklamy, który jednocześnie bawi i wzrusza.

Coca-Cola

Wielu uważa, że święta bez ciężarówki Coca-Coli i Kevina w telewizji, to nie święta. Coca-Cola jednak od kilku lat stara się to przekonanie zmienić i w swoich reklamach odchodzi od przejazdu świątecznego orszaku ciężarówek i znanej nam wszystkim piosenki "Coraz bliżej święta" (notabene, której ostatnio pojawiła się nowa wersja). Mimo tego, nie można o ich reklamach zapominać - naturalnie wpisały się w tę świecką, świąteczną tradycję. W tegorocznej kampanii, której motywem przewodnim jest #Dziekuje, marka zachęcą do okazania wdzięczności za magiczną świąteczną atmosferę, te wyjątkowy czas, którego długo nie zapomnimy i powiedzenia „dziękuję” wszystkim tym, którzy sprawiają, że te dni są dla nas wyjątkowe.

To moje trzy, ulubione jak do tej pory świąteczne reklamy, zestawienie czysto subiektywne. Bardzo cieszy mnie fakt, że marki coraz częściej w tego typu spotach (a nawet w tych zwykłych, "codziennych") opowiadają historię, dla której oferowane przez nie produkty są jedynie tłem. Świąteczny okres stał się niejako festiwalem reklamy, a same spoty przypominają bardzo często krótkometrażowe filmy, a nie reklamy, do których przywykliśmy przez lata.

Choć trochę świątecznie nastrojeni?