Historia pewnej utraconej korzyści… czyli dlaczego warto mieć firmową stronę WWW | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Historia pewnej utraconej korzyści… czyli dlaczego warto mieć firmową stronę WWW

Opublikowano 2 lata temu - 3


Ten wpis mógłbym zacząć tak: jestem Łukasz i w nazwa.pl odpowiadam za rozwiązania, które pomagają przedsiębiorcom prowadzić biznes w internecie oraz za jego pomocą. Opowiem Wam historię, która mam nadzieję sprawi, że każdy z Was sięgnie po pewne narzędzie, nazwane przez nas Wizytówką Internetową.

Zacznijmy jednak od definicji naszej grupy docelowej. Dlaczego przedsiębiorcy są specjalną grupą odbiorców i szukają prostych rozwiązań? Bo są pasjonatami i najbardziej skupiają się na rozwoju swojego biznesu. Często jednak, zwłaszcza mniejsi przedsiębiorcy, zapominają, że podstawowym narzędziem dotarcia do klienta jest internet. Co trzeci polski przedsiębiorca wciąż nie ma strony WWW! Jakie są ich argumenty? Zbyt wysoki koszt zaprojektowania i utrzymania strony, nie wiem od czego zacząć, brakuje mi czasu...

No i koło się zamyka – biznes idzie słabiej, bo jest mniej klientów, jest mniej klientów, bo nie ma odpowiedniej widoczności i reklamy firmy, nie ma czasu i pieniędzy na stronę WWW, bo biznes słabo się kręci.

Nie ma Cię w internecie? Jak Cię znajdę?

Wyobraźmy sobie sytuację, kiedy podróżując samochodem nagle masz awarię. Podróżowałem tak kiedyś… Kilkadziesiąt kilometrów za Warszawą, w lutowe popołudnie tuż po zmroku nagle wysiadły mi światła w samochodzie. A przede mną jeszcze 200 km do Krakowa. Jestem w środku niczego, żywej duszy na horyzoncie… Sięgam po komórkę, szukam w internecie zakładu samochodowego. Nic nie znajduję… Naprawdę? W średniej wielkości miasteczku nie ma warsztatu, gdzie mógłbym naprawić samochód…?

I tutaj powraca pytanie – dlaczego polscy przedsiębiorcy nie wykorzystują możliwości jakie daje internet? Czemu nie są obecni w sieci, tak aby potencjalni klienci szybko i łatwo mogli ich odnaleźć i się z nimi skontaktować?

W nazwa.pl postawiliśmy na proste, w zasadzie bezobsługowe narzędzie, które pozwala przedsiębiorcy błyskawicznie zaistnieć w sieci. Dzięki temu każdy, nawet Ci, którzy komputer i internet wykorzystują tylko do przeglądania Facebooka i YouTube’a mogą mieć własną stronę WWW. Nie taką, którą trzeba aktualizować co tydzień z pomocą zewnętrznej agencji, nie z CMSem, tylko coś, co będzie wyglądać dobrze i działać. Proste rozwiązanie.

Wizytówka Internetowa to strona WWW z podstawowymi informacjami o firmie, danymi kontaktowymi, lokalizacją na mapie. Na stronie wizytówki znajduje się też formularz, dzięki któremu klienci o każdej porze będą mogli wysłać wiadomość do firmy. Samo stworzenie Wizytówki Internetowej zajmuje mniej niż 60 sekund! Użytkownik wpisuje dane, wybiera szablon i publikuje stronę. Dodatkowo, dla firm Wizytówka Internetowa przez rok jest za darmo, a więc bez żadnych kosztów i „od ręki” można zaistnieć w sieci.

Na koniec jeszcze krótkie podsumowanie. Pamiętajmy, że firmowa strona WWW, oprócz łatwości w nawiązaniu kontaktu z firmą, wpływa też na jej wiarygodność i wizerunek. Niewiele osób decyduje się na ryzyko zakupu produktu lub usługi od firmy, na temat której nie znajduje żadnych informacji.

O Autorze:

Łukasz Żur - menedżer produktu w firmie nazwa.pl, która jest największym krajowym rejestratorem domen i dostawcą usług internetowych dla firm. nazwa.pl istnieje od 1997 roku, jest firmą ze 100% polskim kapitałem, obsługującą obecnie ponad pół miliona klientów