Hash.fm - polski ranking blogerów i doskonały sposób na dotarcie do reklamodawców | DailyWeb.pl

Hash.fm - polski ranking blogerów i doskonały sposób na dotarcie do reklamodawców

Opublikowano 3 lata temu - 8


Z dużym zainteresowaniem przeczytałem informację na Antywebie o powstaniu nowego, całkiem innowacyjnego serwisu Hash.fm. Nazwa a zasadzie dość tajemnicza i generalnie nic nie mówiąca (zmieniłbym!), zaś sam nagłówek uchylił rąbka tajemnicy. Generalnie według niego, zadaniem serwisu jest prowadzenie rankingu blogerów. Okazuje się, że to tylko przykrywka, do tego co może się w nim okazać najciekawsze - czyli rola medium ułatwiającego kontakt między blogerem a agencją reklamową.

Zacznę jednak od początku. Po wejściu na hash.fm, interesująca grafika zachęca nas do założenia konta. Proces zakładania konta może zostać skierowany na konkretną osobę lub bezpośrednio serwis, który zrzesza kilku blogerów. W przypadku tego drugiego, możecie zdefiniować pozostałe osoby, które biorą udział w Waszym projekcie, a następnie zostaną one wymienione w nagłówku. Kolejnym krokiem jest określenie kategorii, do których klasyfikuje się nasz blog. Potem już tylko podanie danych kontaktowych a także  podpięcie wszelkich serwisów społecznościowych, w których nasz blog ma konto. Po co ten ostatni krok? Na jego podstawie zliczane będą parametry określone jako:

  • HashIndex - potencjalny zasięg bloga/osoby
  • HashActivity - wskaźnik jego /jak twierdzą twórcy/ pracowitości
  • HashEngagement - wskaźnik wywołanego zaangażowania użytkowników

hashfm

Hash.fm automatycznie będzie zliczał i aktualizował informacje o naszym blogu i automatycznie aktualizował wszelkie rankingi. Rankingi prowadzone są zależnie od wybranej kategorii. Przechodząc jednak od razu do tego, co mnie bardzo dziwi a propos rankingów, to fakt że nie można podejrzeć listy osób/blogów w danej kategorii. Jedyne co można zobaczyć to miejsce na którym znajduje się konkretny blog czy osoba. Doszło tutaj chyba do jakiegoś wielkiego nieporozumienia? Ponad te wspomniane informacje, można podać także detale dotychczasowych form współpracy z reklamodawcami, a także określić jaka forma współpracy nas interesuje.

Oczywiście narzędzie nie jest pozbawione wad. Wspomniany brak dostępu do listy rankingowej to conajmniej osobliwe rozwiązanie. Oczywiście reklamodawcom z pewnością jest udostępniane, co jednak z nami, szarymi blogerami? Do tego wszystkiego dorzuciłbym do puli wad, w zasadzie brak jakiejkolwiek możliwości spersonalizowania podstrony profilowej. Aktualnie prócz niewielkiego logo, reszta jest nieedytowalna. Podejrzewam, że zwykła możliwości zmiany backgroundu nagłówka, spowodowałaby nadanie bardziej unikalnego charakteru profilom. Niemniej, reklamodawc pewno i tak życzą sobie wszystkiego w Exelu (?!) ;-)

Model o który opiera się  Hash.fm jest całkiem intereusjący. Upraszczając jednak wszystko do absolutnego minimum, to tworzymy profil naszej strony dla potencjalnych reklamodawców, którzy za pomocą Hash.fm są w stanie zakroić zasięgową kampanie reklamową. Zakładając jednak, że agencje reklamowe znają blogerów, których należy znać, to samo Hash.fm może być doskonałym narzędziem dotarcia do nieco mniejszych blogów czy stron, właśnie przy wspomnianych wcześniej kampaniach zasięgowych. W zasadzie pozostaje założyć konto i zobaczyć, co się wydarzy - niemniej pomysł wydaje się dobrze rokować.

PS Profil Dailyweb.pl na Hash.fm