Zaczęło się od pojedynczej aplikacji stworzonej przez Marka Zuckerberga. Jednak nie o historii Facebooka jest ten tekst, a o samej marce. Teraz cała grupa Facebook to zbiór wielu serwisów, aplikacji i usług. Zaprezentowano właśnie nowy logotyp całego brandu.

Sam Facebook powstał 15 lat temu. Bez wątpienia jest to jedna z tych marek, która zapisze się w historii. Wszystkie usługi grupy pomagają w łączeniu ludzi na całym świecie. Facebook zaprezentował logotyp, który ma lepiej reprezentować produkty pochodzące od firmy.

facebook wordmark

Taka zmiana ma pomóc odróżnić aplikację Facebook jako serwis społecznościowy, od pozostałych produktów. Na pierwszy rzut oka zmiana jest mocna, bo logotyp grupy napisane jest dużymi literami, w przeciwieństwie do znanego logotypu Facebooka. Inna jest także kolorystyka logotypu.

f1

Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie Facebooka:

„Ludzie powinni wiedzieć, które firmy wytwarzają produkty, których używają. Nasze główne usługi obejmują aplikację Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal i Calibra. Te aplikacje i technologie mają wspólną infrastrukturę od wielu lat, a zespoły często współpracują ze sobą.

Wiele lat temu zaczęliśmy być bardziej świadomi zarówno produktów, jak i usług, które należą do Facebooka, dodając wsparcie dla produktów takich jak Oculus, Workplace i Portal. W czerwcu zaczęliśmy dodawać podpis „z Facebooka” do wszystkich naszych aplikacji. W nadchodzących tygodniach zaczniemy używać nowej marki w naszych produktach i materiałach marketingowych, w tym na nowej stronie firmy”.

Jak oceniacie nowy logotyp grupy Facebook? Osobiście sam dopiero zwróciłem na to uwagę, że do tej pory był to jedynie podpis, że coś należy do Facebooka. Jak widać, firma stawia na osobny brand, co może im wyjść tylko na dobre.

źródło: fb.com