Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu poinformował, że od nowego roku akademickiego wprowadzi do swojej oferty studiów przełomowy na polskim rynku edukacji kierunek – groznawstwo.

Groznawstwo na UAM to standardowe studia w trybie stacjonarnym (pierwszego stopnia). Zajęcia prowadzone będą na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych. Oznacza to, że kierunek będzie dostępny w powszechnej rekrutacji i bezpłatny.

Poznań to pierwsze miasto w Polsce, gdzie groznawstwo będzie funkcjonować jako oddzielny kierunek. Jak mówią twórcy kierunku – naukowcy z poznańskiego UAM – studia te to odpowiedź na potrzeby rynku. Pracodawcy widzą, że gry wideo są niezwykle popularne, ale jednocześnie zauważają też brak ekspertów z tej dziedziny.

– Zamysł jest taki, by kształcić osoby, które będą o tych grach mówić i pisać, ale chcemy także, by to oni animowali rynek gier wideo, by potrafili wykorzystać je w edukacji, animacji kultury, a nawet w terapii. Możliwości jest bardzo wiele – zauważa prof. Wojciech Otto. Poznaniacy stworzyli spójny i komplementarny program nauczania, nad opracowaniem którego od dłuższego czasu pracował zespół pod kierownictwem prof. Marka Kaźmierczaka i dr Joanny Pigulak.

Horizon Forbidden West zapowiada się niesamowicie. To będzie hit PS5!

Groznawstwo na co dzień skupiać ma się na grach, głównie wideo, ale nie tylko. Adresowane jest do osób pasjonujących się grami wideo, Second Life, wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością, cyfrowymi technologiami, a także do osób zainteresowanych szeroko rozumianą kulturą medialną. Istotną częścią programu studiów groznawczych są przedmioty kształcące umiejętności pisania i mówienia o grach wideo.

Zajęcia na tym kierunku mają dotyczyć także grywalizacji, wirtualnej rzeczywistości, LARP-ów, gier narracyjnych oraz miejskich. Dzięki temu studenci nabędą umiejętności umożliwiające zatrudnienie w branży organizacji wydarzeń związanych z grami wideo oraz – szerzej – w firmach odpowiedzialnych za różnorodne wydarzenia transmedialne (przeglądy, konwenty, game jamy).

Kierunek ma też realizować szerszą wizję badawczo-dydaktyczną, która domyślnie miałaby przybrać formułę centrum naukowego, opartego na współpracy z uznanymi w środowisku badaczami oraz z firmami zajmującymi się produkcją i promocją gier.

Poznaj aktualnie najgorętszą (i darmową) grę na Steamie – symulator krzesła!


Posłuchaj nas!