Google znów przegrywa walkę o kolejną nową domenę - tym razem .DOT | DailyWeb.pl

Google znów przegrywa walkę o kolejną nową domenę - tym razem .DOT

Opublikowano 3 lata temu -


W całym tym szaleństwie zakupowym nowych domen, najwyraźniej przoduje Amazon, który dokonał ostatnio spektakularnych zakupów jeśli mowa o domenach. W swoim portfolio mają takie interesujące końcówki jak .PAY czy .BUY, które razem mogą dać świetny pomysł biznesowy lub zwyczajnie stanowić uzupełnienie aktualnych usług (pisałem: Amazon robi potężne zakupy domenowe – najpierw .BOOKS, a teraz .PAY i .BUY). To jednak nie wszystkie interesujące inwestycje tej marki, gdyż także wygrali batalię z Google o bardzo interesującą domenę .BOOKS. Interesujące jest to, że Google łatwo odpuściło końcówkę, tym bardziej że z pewnością kwestia pieniędzy nie stanowił raczej problemu.

To jednak nie koniec przegranych batalii Google, gdyż teraz odpuścili końcówkę, którą licytowali - o nazwie .DOT. Co ciekawe wygranym została marka Dish DBS, która wygrała licytację, nie wydając na nią w wielkiego majątku. Domena została ostatecznie sprzedana za $700 000, co na ilość pieniędzy jest wartością sporą, patrząc jednak na ceny pozostałych licytacji (np. .BUY $4.6mln). Co najciekawsze, .DOT to aktualnie najtańsza nowa domena, sprzedana w licytacji. Kolejną w rankingu jest .SPOT, który także kupił Amazon (szaleńcy!) za $2,2mln.

Oczywiście podejrzewam, jakieś zakulisowy podział tortu i wcale się nie zdziwię, gdy za chwilę Google triumfalnie ogłosi kupno nowych domen w drodze licytacji, które będę jeszcze bardziej atrakcyjne niż powyższe. Robi się bardzo interesująco.