15.07.2020 9:57

Google zakaże reklam aplikacji i przedmiotów szpiegujących

Google aktualizuje politykę Google Ads i zabroni wyświetlania reklam aplikacji i przedmiotów szpiegujących. Zmiany wchodzą w życie w sierpniu. 

ads google

Google aktualizuje politykę Google Ads i zabroni wyświetlania reklam aplikacji i przedmiotów szpiegujących. Zmiany wchodzą w życie w sierpniu. 

Zmiana polityki Google Ads

W sierpniu tego roku Google zaktualizuje politykę Google Ads. Reklamy w internecie pokazywane są gdzie tylko to możliwe i jest to dla mnie zrozumiałe. Reklamodawcy chcą zwiększyć sprzedaż, pokazać swoje produkty lub usługi. Właściciele portali dzięki reklamom mogą monetyzować swoje serwisy i treści. Jasna sprawa. Najgorzej, kiedy reklamowane są produkty ułatwiające inwigilowanie innych osób. Właśnie tego dotyczą nowe zapisy w Google Ads. Zgodnie z nimi naruszać zasady usługi będą reklamy wszelkich programów szpiegujących i produktów, które są wykorzystywane do “intymnego nadzoru partnerów”. Chodzi tu o programy szpiegujące umożliwiające przechwytywane informacji na temat połączeń telefonicznych, wiadomości, czy historii przeglądania. Zakazane będą reklamy produktów służących do szpiegowania oraz śledzenia i sprzedawanych właśnie w tym celu, czyli trackerów GPS oraz różnego rodzaju kamer. 

Detektywi mogą być spokojni

Google podaje, że powyższe zasady nie będą dotyczyć prywatnych usług detektywistycznych. Spokojni mogą być także sprzedawcy reklamujący sprzęt i usługi wykorzystywane do monitorowania nieletnich dzieci przez rodziców. 

Każdy, nawet najmniejszy krok jest ważny

Dobrze, że ktoś robi jakikolwiek krok w stronę zaprzestania rozpowszechniania reklam produktów, aplikacji i usług szpiegujących. Może to niewielki krok, ale ważne, że jakikolwiek jest. Google nie będzie niezwłocznie zawieszać kont, które dopuszczają się naruszania powyższych zasad. Najpierw właściciel konta otrzyma stosowne ostrzeżenie. 

Źródło: Google