Sprawdź swoją stronę czy jest mobile - friendly z nowym narzędziem Google | DailyWeb.pl

Sprawdź swoją stronę czy jest mobile - friendly z nowym narzędziem Google

Opublikowano 1 rok temu - 3


W zasadzie po przeczytaniu niusa na blogu Google, pierwsza myśl która nasunęła mi się do głowy, to... ale przecież Page Insights już funkcjonuje jakiś czas. Okazuje się, że wyszukiwarkowy gigant postanowił odpalić zupełnie nowe narzędzie, które właściwie powiela działanie już istniejącego validatora z jedną różnicą: jest ono przyjaźniej opakowane i dedykowane mniej zaawansowanym użytkownikom.

Okazuje się, że sprawa jest poważna, gdyż potencjalny klient zagląda do swojego smartfona 150 razy w ciągu dnia, generując tym samym globalnie większych ruch z urządzeń mobilnych niż desktopowych. Jeśli serwis nie jest przygotowany w sposób poprawny, tj. zoptymalizowany dla jego urządzenia, prawdopodobieństwo opuszczenia Twojej strony zwiększa się pięciokrotnie. Tak twierdzi Google, powołując się na badania przeprowadzone przez ostatnie lata. Oczywiście ciężko to negować, bo wiele w tym prawdy, ale z drugiej strony trzeba zachować zdrowy rozsądek. W końcu nie od dzisiaj wiadomo, że wynik 100/100 w Page Insights, to przerost formy nad treścią.

Zrzut ekranu 2016-06-02 o 20.09.03

Oczywiście, to wcale nie znaczy, że należy zapominać o optymalizacji. Google ostatnio przeprowadza zmasowany atak, informując o tym jak bardzo ważne są urządzenia mobilne, czy też uruchamiając kolejne to usługi do walidacji mobile-friendly. Krążą pogłoski, że szykuje się rewolta i jeszcze większy nacisk na optymalizacje strony dla urządzeń mobilnych. Nowy serwis przygotowany przez Google i dedykowane małym przedsiębiorstwom w zasadzie nie przedstawi wiele więcej informacji niż robiło to Page Insights, ale szczerze muszę przyznać, że opakowanie całości bardzo przyjazną i efektowną stronę, robi spore wrażenie.

Strona zostanie oceniona w trzech kategoriach: przyjazność dla urządzeń mobilnych, optymalizacja dla nich i urządzeń desktopowych. Oczywiście zamiast szczegółów technicznych, użytkownik dostanie informacje ogólne, co należy zrobić, a w zasadzie co należy przekazać swojemu webdeveloperowi. Nie ma co marudzić, czas zakasać rękawy i nadrobić zaległości:

think

A swoją stronę przetestujecie pod adresem strony WWW: testmysite.thinkwithgoogle.com.