Kotwice i Winiety, czyli Google uruchamia dwa nowe formaty reklam mobilnych | DailyWeb.pl

Kotwice i Winiety, czyli Google uruchamia dwa nowe formaty reklam mobilnych

Opublikowano 1 rok temu -


Szał nowości w Google Adsense. Tym razem padło na dwa nowe formaty dla wydawców, a to znaczy że jako posiadacze własnych stron internetowych będziecie mogli dorobić na własnej działalności. Co ważne, są to nowe reklamy przystosowane dla urządzeń mobilnych o dość ciekawej polskiej nazwie: kotwice i winiety (anchors/vignettes).

Na jakiej zasadzie reklamy będą emitowane? Otóż reklama typu kotwica, będzie wyświetlana użytkownikowi mobilnemu w dolnej części ekranu z wygodnym paskiem, za pomocą którego użytkownik reklamę będzie mógł wyłączyć/zwinąć. W przypadku reklamy typu winieta, będzie to reklama pełnoekranowa z dużym i czytelnym przyciskiem do jej wyłączenia. Będzie ona uruchamiana tylko i wyłącznie po kliknięciu w link na stronie przez odwiedzającego. Detale dotyczące reklam świetnie opisuje dedykowany materiał video:

Co ważne emisja reklam nie jest zależna od narzuconego limitu reklam na stronie (oficjalnie do 3). Reklama typu winieta będzie ładowana osobno, w związku z tym użytkownik zamykając ją od razu zobaczy załadowaną stronę WWW, zamiast czekać na jej wczytanie. Reklamy można uruchomić w panelu Adsense i co ciekawe, mogą funkcjonować obie na raz.

page-level ads

Co ciekawe, po dodaniu kodu do strony, Google pozwala podejrzeć i zdebuggować dodane reklamy. W tym celu po wklejeniu kodu w nagłówku Twojej strony, wystarczy wywołać adres strony i dokleić fragment #googleads, np.

http://twoja_domena.pl/#googleads

W nagłówku strony powinien pokazać się boks z informacją czy reklamy działają poprawnie. Ponadto możesz wyświetlić przykładową reklamę, tak jak zobaczą ją czytelnicy Twojej strony.

IMG_0666

Pomysł Google podąża za trendami, w końcu to urządzenia mobile generują większy ruch niż urządzenia stacjonarne i nie zanosi się by ten trend w najbliższym czasie się odwrócił. W przypadku DailyWeb zostały włączone obie. Mam nadzieję, że nie będą irytujące, a wszystko podytkowane jest chęcią sprawdzenia konwersji, który format wypadnie lepiej. Gdy zbiorę odpowiednie dane, to z pewnością opublikuje je na łamach DailyWeb.

Notka techniczna

Gdyby ktoś z Was chciał wypróbować nowych formatów, a:

  • używasz WordPress i
  • masz już reklamy Google na stronie,

to możesz mieć problem z następującym komunikatem:

The page-level tag was not the first ad loaded on the page.

Problem polega na tym, że prawdopodobnie asynchronicznie ładują się inne reklamy, a format Page-level ads wymaga pierwszeństwa (sick!), wówczas doklejenie kodu do pliku functions.php i wywołanie reklamy stamtąd załatwia sprawę (doklejany kod trafia do części head strony).

function adsense_pagelevel_js() {
echo '
<!-- wklej tu kod reklamy, wygenerowany przez Google -->
';
}
add_action('wp_head', 'adsense_pagelevel_js' );