Google testuje zupełnie nowe wyniki wyszukiwania - bez URL!

Google testuje zupełnie nowe wyniki wyszukiwania - bez URL!

Opublikowano 8.10.2019 13:05 -


To może być przełomowa aktualizacja wyników wyszukiwania w Google. Serwis testuje właśnie wyniki z niewidocznym adresem URL. Zamiast tego wyświetlana jest jedynie nazwa danej strony, której dotyczy konkretny wynik. Dostrzegł to jeden z użytkowników Reddit, który od razu udostępnił znalezisko.

Trzeba przyznać, że byłoby to dość nietypowe rozwiązanie, ale myślę, że wpłynęłoby pozytywnie na wygląd stron wyszukiwania. Adresy URL były tam po prostu zbędne, a nazwa strony powinna wystarczyć.

Zobaczcie screen udostępniony na Reddit:

Dla porównania tak wygląda strona z wynikami teraz:

Zmiany takie mogą zaskakiwać, bo firma nie tak dawno wprowadziła breadcrumbs. Google najwidoczniej prowadzi testy, jak to wpłynie na wyniki i myślę, że chodzi także o klikalność. Nazwa domeny jest całkowicie schowana. Istotna kwestia została jednak poruszona właśnie na Reddit, gdzie jeden z użytkowników zastanawia się, czy obawą w tym przypadku może nie być weryfikacja legalności takiej witryny. Nazwę może wymyślić każdy, a domena to domena.

„W erze wyników wyszukiwania, które nawet nie pokazują nazwy domeny, w jaki sposób Google powstrzyma strony phishingowe przed używaniem nazw firm, które próbują podszyć się pod inne osoby? Co gorsza, czy Google musiałoby to cofnąć po odkryciu, że witryny phishingowe były w stanie wykorzystać ten brak adresu URL w wynikach, aby nakłonić ludzi do ujawnienia haseł, numer kart itd.?”.

Pytanie kolejne, jakie się nasuwa to kwestia SEO. Raczej taka zmiana nie powinna mieć tutaj żadnego wpływu, ale to jest pewnie badane przez Google. Zwraca na to uwagę inny użytkownik Reddit:

„Nie sądzę, żeby to się bardzo zmieniło pod względem SEO, po prostu usuwany jest jeden czynnik, który oddziela dobre treści od rankingu. Spowoduje to normalizację postrzegania użytkowników (…), ponieważ nie mogą podświadomie decydować czy kliknąć coś w na podstawie wiarygodności danego URL”.

Jeśli Google zdecyduje się to wprowadzić i będzie miało to negatywny wpływ na klikalność, to przypuszczam, że jeszcze szybciej Google się z tego wycofa. Kiedy i czy taka zmiana pojawi się na szerszą skalę? Tego na razie nie wiadomo.

źródło: searchenginejournal.com