Google testuje nowy format reklam na urządzeniach mobilnych: Visual Sitelinks | DailyWeb.pl

Google testuje nowy format reklam na urządzeniach mobilnych: Visual Sitelinks

Opublikowano 11 miesięcy temu -


Wygląda na to, że nastał okres wzmożonej pracy wokół nowych możliwości targetowania reklam, jak i ich form. Najpierw fejsubk testuje nową grupę odbiorców, która ma być jeszcze bardziej funkcjonalna dla wszystkich reklamodawców, a teraz przyszedł czas na Google. Ci z kolei testują nowy/stary format reklam na urządzeniach mobilnych o nazwie Visual Sitelinks.

A gdyby Google wyglądało właśnie tak?

Dlaczego nowy i stary zarazem? Gdyż jak się okazuje, taki format reklamy był już testowany przez giganta kilka lat temu (jak donosi Search Enginge Land). Temat został porzucony, a przynajmniej odroczny w czasie, gdyż właśnie okazało się, że przyglądają się temu formatowi reklamy - ponownie. Jak się prezentuje? Otóż Google zostało przyłapane na gorącym uczynku, zaś sama reklama znajduje się w nagłówku wyników wyszukiwania. Oparta jest o niewielkie obrazki, które zostały umieszczone w postaci karuzeli.

image1
źródło: zebra.com

Co ciekawe, dość zbliżone rozwiązanie funkcjonuje już od jakiegoś czasu w wyszukiwarce Bing i jest łudzące podobne do tego co testuje teraz Google. Oczywiście jeśli okaże się, że CTRy się zgadzają, to niebawem możemy się z pewnością spodziewać nowych opcji w Google Adwords. Wygląda na to, że ten format będzie dotyczył tylko mobilnych wyników wyszukiwania, ale ta informacja niestety nie jest potwierdzona.