Dziś, 27 września 2021 roku na stronie głównej Google wyświetlana jest specjalna grafika Google Doodle. To tort, który symbolizuje urodziny firmy.

Google kończy 23 lata. Firma została założona we wrześniu 1998 roku i konsekwentnie zawładnęła rynkiem wyszukiwarek internetowych. Choć, gdy Google zaczynało, ten rynek tak naprawdę jeszcze nie istniał, a na pewno nie w takim kształcie jak dziś. To właśnie Google stało się synonimiczne z wyszukiwarką internetową i przez lata kojarzyło się wyłącznie z charakterystycznym, minimalistycznym oknem wyszukiwania w Internecie.

Rewolucja! Nagłówki w Google będą teraz automatycznie generowane przez algorytmy

Google – historia giganta

Google założyło 4 września 1998 roku dwóch doktorantów Uniwersytetu Stanforda: Amerykanin Larry Page i Rosjanin pochodzenia żydowskiego Siergiej Brin. Wyszukiwarka została oparta o algorytm BackRub, który potem przemianowano na PageRank.

Przedsiębiorstwo Google przetrwało załamanie rynku dot-comów i rozwijało się później dzięki wsparciu inwestorów. W 2004 roku spółka weszła na giełdę. Wkrótce Google przejęło YouTube, Writely i kilka innych mniejszych firm. Firma stała się też potentatem rynku mobile za sprawą systemu operacyjnego Android.

Tort Google Doodle na 23. urodziny

Z okazji 23. urodzin Google samo sobie zaserwowało uroczy tort w postaci grafiki Google Doodle. To wyjątkowe obrazki, które co jakiś czas wyświetlają się na stronie głównej wyszukiwarki.

Wśród ostatnich najciekawszych Google Doodle można wyróżnić obrazki na cześć 30 lat WWW, bieg przez płotki podczas olimpiady w 2012 roku, czy możliwość nagrania własnego utworu w oknie wyszukiwarki.

Google Doodle 23
Google Doodle na 23. urodziny Google

Google z okazji swoich urodzin niestety nie przygotowało jakiegoś wyjątkowego Google Doodle. Dziś widzimy tylko uroczy, uśmiechnięty tort z napisem „23” symbolizującym wiek marki. Po kliknięciu w grafikę zostaniemy przekierowani na wyniki wyszukiwania z hasłem „Google”. No cóż, dobre i to.

W każdym razie – wszystkiego najlepszego, Google!

TikTok i Instagram z rozszerzonymi wynikami wyszukiwania w Google?


Posłuchaj nas!