Google rozda pieniądze dziennikarzom piszącym o koronawirusie

Google rozda pieniądze dziennikarzom piszącym o koronawirusie

Opublikowano 23.04.2020 7:56 -


W ramach inicjatywy Google News amerykański gigant chce pomóc wydawcom, którzy zostali dotknięci finansowo przez pandemię koronawirusa.

Koronawirus uderzył praktycznie we wszystkie gałęzie biznesu, w tym także media. I choć niektóre serwisy internetowe biją pewnie w ostatnich miesiącach rekordy oglądalności, to są też takie wydawnictwa (szczególnie “papierowe”), które nie przetrwają bez radykalnych cięć.

Google chce pomóc właśnie tym mediom, które zmagają się ze spadkiem obrotów przez panującą epidemię. Google News uruchomiło fundusz “Journalism Emergency Relief” (ang. pomoc dla dziennikarstwa objętego kryzysem), w którym można się ubiegać o dofinansowanie działań związanych z szeroko pojętymi mediami.

Celem funduszu jest wsparcie dla tworzenia oryginalnych treści dziennikarskich dla lokalnych społeczności w obliczu pandemii COVID-19. Wsparcie ma zasięg globalny (możliwe do uzyskania również w Polsce) i ma “zapewnić łatwo dostępną drogę do pomocy finansowej w tych krytycznych czasach”.

Aby skorzystać z pomocy Google dla dziennikarzy, należy wypełnić kilka stron formularza znajdującego się pod tym linkiem. Pytania, na które trzeba odpowiedzieć dotyczą m.in. zasięgów medium, sytuacji finansowej firmy, środków dochodu oraz tego, w jaki sposób COVID-19 zmienił funkcjonowanie redakcji.

Inicjatywa Google ma skupić się na małych i średnich firmach o zasięgu “lokalnym”, dokładnie sprecyzowanym geograficznie. Wsparcie z opisywanego programu przewidziane jest dla redakcji zatrudniających od 2 do 100 pełnoetatowych dziennikarzy.

Niestety wiele redakcji, nawet tych internetowych, mierzy się teraz z kłopotami finansowymi. Świetnie zatem, że Google wyszło z taką inicjatywą i po raz kolejny w ramach Google News wspiera tworzenie rzetelnych treści dziennikarskich.

Wieści z Rozładowani.pl