Google przekłada ostateczne wprowadzenie indeksowania mobilnego dla wszystkich stron do marca 2021

Opublikowano 28.07.2020 14:56 -


Google przekłada priorytet indeksowania stron mobilnych do marca 2021 r. Właściciele stron, które nie posiadają wersji mobilnej, mają jeszcze trochę czasu, żeby spełnić te wymagania. 

Indeksowanie strony w wyszukiwarce, to proces, przez który przechodzi każda witryna w internecie, zarówno nowopowstała, jak i już istniejąca w celu wprowadzenia do wyników wyszukiwania nowych jej elementów. Samo zgłoszenie strony lub zmian w Google Search Console to kilka kliknięć, jednak późniejsze działania wykonywane przez roboty Google mogą potrwać od kilku dni do nawet kilku tygodni. W trakcie swojej pracy roboty Google sprawdzają szereg elementów strony. Od jakiegoś czasu jednak firma zapowiada, że priorytetem indeksowania będą strony przygotowane na urządzenia mobilne. Rok 2020 miał być tym, w którym wszystkie strony znajdujące się w sieci będą indeksowane z priorytetem mobile-first, a nie tylko nowopowstałe. Tak się jednak nie stanie.

Oto jest WordPress 5.5 Beta 1. Mamy listę nowości

Google przesuwa termin ostatecznego przejścia na indeksowanie mobilne

Google powiadomił, że przesunął termin ostatecznego przejścia na indeksowanie mobilne do marca 2021 r. Aktualnie jest ono włączone dla wszystkich nowych stron, a od przyszłego roku będzie domyślne dla wszystkich dostępnych w internecie witryn (uwzględnione zostaną również dotychczas istniejące). Indeksowanie mobilne powoduje, że roboty Google przechodząc na stronę internetową, będą sprawdzać, czy istnieje jej wersja mobilna i jaka jest jej jakość. Efektem ma być lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania stron, które zapewniają wersję na urządzenia mobilne. 

Google doradza użytkownikom na co zwrócić uwagę

Jednocześnie Google poinformował, że przeprowadzony został szereg testów, które wykazały wiele błędów przy tworzeniu mobilnych wersji stron. Zauważono, że są one uboższe pod względem zawartości, w porównaniu do wersji desktopowych. Dlatego też przygotowano kilka rad, które powinni sobie wziąć do serca właściciele stron nieprzygotowanych dla urządzeń mobilnych bądź niewłaściwie przystosowanych. Przede wszystkim zwrócono uwagę na brak zgodności zawartości na stronie mobilnej i desktopowej, a tylko to, co się znajduje w mobilnej wersji witryny, będzie wykorzystywane do indeksowania oraz klasyfikowania w wyszukiwarce. Brak zgodności odnotowano także w zakresie metatagów wersji mobilnej i desktopowej, co prowadzi do problemów z indeksowaniem i śledzeniem linków. Wskazano, że ładowanie z opóźnieniem powinno być unikane w stosunku do zasadniczych treści, bowiem robot Google nie zachowa się tak samo jak użytkownik i nie będzie mógł ich zobaczyć. Ponadto nie powinno się wykorzystywać w wersjach mobilnych zdjęć o gorszej jakości i mniejszym rozmiarze. Wszystkie grafiki powinny zawierać atrybut alt, aby mogły być właściwie zindeksowane i wyświetlane w Obrazach Google. 

Pierwszy ebook o umowach o pozycjonowanie

Jest jeszcze trochę czasu, ale trzeba wziąć się do pracy

Zatem właściciele stron mają jeszcze trochę czasu na przystosowanie swoich stron do właściwych wersji mobilnych. Nowo powstające strony w większości są już do tego przystosowane. Jednak jest w internecie mnóstwo witryn, które czeka taki zabieg.

Źródło: Google

Wieści z Rozładowani.pl