Google prezentuje zupełnie nowe reklamy AdWords! Poznaj najważniejsze zmiany | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Google prezentuje zupełnie nowe reklamy AdWords! Poznaj najważniejsze zmiany

Opublikowano 1 rok temu -


Od kilku dni mamy możliwość dodawania nowego rodzaju reklam tekstowych do naszych kampanii AdWords. Rozszerzone reklamy tekstowe, bo o tym mowa, warto poznać już teraz. Od dnia 26 października 2016 znika możliwość dodawania nowych znanych nam do tej pory standardowych reklam. Oczywiście, aktualnie dodane standardowe reklamy będą nadal widoczne, nawet po dniu premiery nowego rodzaju reklam. Mimo tego udogodnienia od Google, chce was zachęcić do według mnie korzystnej zmiany.

Rozszerzone reklamy to rodzaj reklam ukierunkowanych na użytkowników mobile, mają one więcej miejsca na tekst niż dotychczasowa wersja, co ładnie odzwierciedla poniższa grafika. Widać że, Google co raz bardziej chce przystosowywać swoje usługi w kierunku mobilności. Można powiedzieć - pełna mobilizacja :)

adwords1

Co nowego?

  • W nowej wersji reklam mamy dwa pola nagłówka, co według mnie jest świetnym rozwiązaniem. Mamy możliwość nie tylko dodania pełnej nazwy firmy lub placówki naszego klienta, ale i krótkiego opisu usługi która oferuję.
  • Połączenie dwóch wierszy tekstowych w jedno 80-znakowe pole. Pozwala nam o wiele lepiej opisać ofertę klienta, bez zbędnego rozbijania zdania na dwie części, jak miało miejsce w standardowej reklamie. Z własnego doświadczenie wiem, że rozbite tekst były często mało efektywne i niestety dosyć schematyczne.
  • Automatyczne przypisane wyświetlanego URL strony. Nie mamy możliwość edycji wyświetlanej domeny, co według mnie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Blokuję to możliwość przypisana innej strony do danej reklamy klienta. Na tym usprawnieniu skorzystamy wszyscy. Oczywiście nazwy podstron, w dalszym ciągu możemy edytować.
  • Pełne wsparcie dla mobile. Dzięki takiemu ułatwieniu nie musimy tworzyć dwóch reklam (desktop & mobile) dla tej samej grupy słów kluczowych. Świetne rozwiązanie, które pozwoli nam zapomnieć o niepotrzebnym zamieszenia z duplikatami reklam w interfejsie AdWords.

adowrds2

W nowym edytorze reklam AdWords – mamy także dostęp do podglądu wersji na komputery i telefony komórkowe.

Podsumowując, zmiana jak najbardziej na plus. Możliwości nowych reklam są o wiele bardziej zaawansowane aniżeli poprzedniej standardowej wersji. Zachęcam do przerobienia swoich dotychczasowych reklam i sprawdzeniu efektywności między nimi.

Jeśli nadal nie widzisz w tej zmianie potencjału, zadaj sobie proste pytanie : „Jak szukam czegoś w Google, to na co przede wszystkim patrzę?”. Odpowiedź brzmi „nagłówki”, a w wersji rozszerzonej reklamy masz ich dwa razy więcej.