Google prezentuje panel szybkości wczytywania stron w Google Search Console

Google prezentuje panel szybkości wczytywania stron w Google Search Console

Opublikowano 5.11.2019 11:15 -


Prędkość wczytywania stron to jeden z priorytetów, na który stawia Google. By nadać rangę tej sprawie, jest także powiedziane jasno: prędkość wczytywania strony jest czynnikiem rankingowym. Jest kilka narzędzi, które udostępnia Google, by zweryfikować własne strony, a teraz dochodzi nowy panel szybkości, zaprezentowany w Google Search Console.

Narzędzie znajdziemy wśród linków w Google Search Console, jako pierwszą pozycję w kategorii Ulepszenia. Zapowiedź tego rozwiązania pojawiła się już kilka miesięcy temu, ale dopiero teraz ujrzała ono światło dzienne.

Narzędzie jest dość proste w obsłudze i przygotowane w analogiczny sposób do pozostałych funkcji GSC. Za pomocą wykresu i trzech kategorii szybkości, możemy wyświetlić problematyczne strony, takie, które według Google wymagają poprawy (kolor pomarańczowy) wydajności i te, które spisują się świetnie (kolor zielony).

Nowa funkcja oznaczona jest na razie jako eksperymentalna, a to w praktyce ma oznaczać, że Google będzie jeszcze nad nią pracował. Mimo wszystko dostępna powinna być dla wszystkich użytkowników GSC.

Jeśli interesuje Was klasyfikacja i w jaki sposób strony określane są jako wolne, to z pewnością poniższa tabelka rozwieje Wasze wątpliwości:

Szybko Średnio Wolno
FCP < 1 s < 3 s >= 3 s
FID < 100 ms < 300 ms >= 300 ms

FCP - pierwsze wyrenderowanie treści - czas, jaki minął od momentu, w którym użytkownik zażądał adresu URL, do momentu, w którym przeglądarka wyrenderowała pierwszy widoczny element w tym adresie. Ta wartość jest ważna, bo informuje o tym, że URL rzeczywiście się wczytuje.

FID - opóźnienie przy pierwszym działaniu - czas, jaki minął od pierwszej interakcji użytkownika z Twoją stroną (kliknięcia linku lub przycisku itd.) do chwili reakcji przeglądarki. Pomiar jest wykonywany na podstawie dowolnego elementu interaktywnego, który użytkownik kliknął jako pierwszy. Ta wartość jest ważna w przypadku stron, na których użytkownik chce coś zrobić, ponieważ pokazuje, po jakim czasie strona staje się interaktywna.

Jak podaje Google: dane w Raporcie dotyczącym szybkości pochodzą z raportu na temat użytkowania Chrome. Raport ten zbiera anonimowe dane o czasach działania adresu URL od użytkowników, którzy go odwiedzają (są one również nazywane danymi zgromadzonymi).