Google pracuje nad blokowaniem zasobożernych reklam w Chrome

Google pracuje nad blokowaniem zasobożernych reklam w Chrome

Opublikowano 4.07.2019 20:01 -


Bez reklam nie byłoby Internetu. Nie sposób nie zgodzić się z tą tezą. Przynajmniej dotyczy to Internetu, jaki znamy.

Reklamy to jednak także jedna z rzeczy, które potrafią użytkownika najbardziej zniechęcić do używania sieci. Z reklamami, przynajmniej tymi najbardziej irytującymi, od lat stara się walczyć Google. Firma będąca absolutnym liderem rynku wyszukiwarek i posiadająca najpopularniejszą przeglądarkę internetową na świecie ma w ręku wszystkie karty, by z tej walki wyjść zwycięsko.

Kilka lat temu z sieci bezpowrotnie zniknęły popupy z uciekającym przyciskiem zamykania, aktualnie Google obniża w wynikach wyszukiwania strony z popupami i witryny gdzie treść jest wyświetlana poniżej foldu. Przeglądarka Google Chrome blokuje także reklamy niezgodne z deklaracją Better Ads. Już niedługo w przeglądarce tej nie wyświetlą się także reklamy, które zbyt obciążą nasz komputer.

fot: 9to5Google

Chrome blokować będzie reklamy, które zużywają więcej niż 0,1% przepustowości łącza, 0,1% wykorzystania CPU na minutę i 0,1% całkowitego obciążenia CPU. Rozwiązanie to działa niezależnie od innych opcji blokowania reklam, które aktualnie funkcjonują w Chrome. Google nie usuwa całkowicie reklam, tylko dodaje w ich miejsce informację, że reklama została zablokowana z możliwością doczytania większej ilości szczegółów, gdzie tłumaczy, że została ona usunięta ze względu na zużycie zbyt dużej ilości zasobów.

Nowy Chrome pozwoli na obejście limitu darmowych artykułów na portalach

Rozwiązanie to jest na razie testowane i podobnie jak Fast Share dla Androida, o którym pisałem ostatnio, nie wiadomo czy trafi w ogóle do finalnych wydań Google Chrome. Ja mu jednak mocno kibicuję, bo sporo wydawców i reklamodawców ignoruje zdrowy rozsądek i serwuje nam reklamy mające po kilka megabajtów. Uciążliwe jest to zwłaszcza na starszych i mniej wydajnych komputerach i na urządzeniach mobilnych, gdzie mamy ograniczony pakiet danych.

A Ty jak korzystasz z Internetu? Blokujesz reklamy za pomocą wbudowanych opcji przeglądarki, rozszerzeń typu AdBlock czy Ublock, czy pozwalasz twórcom i wydawcom na zarabianie na swojej pracy, niezależnie od tego ile Cię to kosztuje?