Wygląda na to, że Google przyjął strategie usypiania konkurencji. Dopiero co pisałem o ich braku aktywności w walce o najciekawsze rozszerzenia. Statystyki pokazały jasno, że wygrał raptem 5 aukcji  z wszytkich 34, w których brał udział. Sprawa była o tyle dziwna, że akurat kto jak kto ale Google na brak budżetu z pewnością nie narzeka. A przeszły im koło nosa takie rozszerzenia jak: .BUY, .PAY. Pikanterii tej całej historii dodaje fakt, że dopiero co uruchomili do publicznej dostępności usługę Google Domains, która ma być uzupełnieniem ich wachlarza usług.

Domena .APP kosztowała dokładnie $25,001,000, zaś jednym z konkurentów był Amazon, który w walce o nowe rozszerzenia radzi sobie naprawdę nieźle. Być może obie firmy dogadały się na rzecz .APP w zamian za odpuszczenie przez Google .BUY i .PAY? Tego niestety nie wiadomo, jednak pewne jest to, że Amazon także stać na wydatek rzędu kilkudziesięciu milionów dolarów.

Co dalej z .APP? Tego jeszcze nie wiadomo. Przypuszczam, że być może ona stanowić doskonałe wzbogacenie oferty Google Domains, a być może jak sugeruje zagraniczna prasa branżowa – zostanie wykorzystana na potrzeby Google Play? Z pewnością niebawem poznamy odpowiedzi na te pytania.


Posłuchaj nas!