Google odświeża wygląd wyników wyszukiwania grafik, wreszcie jest czytelniej




Google odświeża wygląd wyników wyszukiwania grafik, wreszcie jest czytelniej

Opublikowano 7.08.2019 13:30 -


Google postanowiło odświeżyć delikatnie widok zakładki Grafika w wynikach wyszukiwania. Zmiana jednak jest dość znacząca. Przyznam, że wchodząc teraz w wyniki, zastanawiam się, dlaczego taki wygląd nie był od początku.

Do tej pory po kliknięciu jakiejś grafiki na karcie z wynikami, zdjęcie było powiększane, a pod spodem wyświetlały się podobne grafiki. Było to dość chaotyczne, bo z widoku znikały pozostałe wyniki, ale także powiększone zdjęcie.

Teraz po kliknięciu obrazka wysuwa się panel boczny z powiększeniem i pozostaje on nieruchomy podczas przewijania strony. Dzięki temu możemy przewijać wyniki, aby móc porównać grafiki z tą powiększoną. Aktualizacja jest dostępna na wersji desktopowej.

Według Google, zmiana ta jest podyktowana głównie osobami dokonującymi zakupów. Pozwala na porównanie produktów wśród wyników wyszukiwania. Na nowym panelu bocznym mamy teraz także przycisk, który poprowadzi nas do strony źródłowej, możliwość oznaczenia gwiazdką, a także przyciski do udostępniania grafik w mediach społecznościowych. Poniżej znajduje się opis grafiki, a także powiązane zdjęcia. Wszystko jest teraz czytelne.

Nadchodzi eko-Pixel? Google nareszcie zaczyna poważnie podchodzić do tematu recyklingu!

Mike Repass, menedżer Google ds. Grafik, w taki sposób opisał na blogu wprowadzoną aktualizację:

„Celem jest ułatwienie zobaczenia tego, co tam jest, zdobycia dodatkowych informacji na temat interesujących cię zdjęć i zrobienia następnego kroku w celu zrealizowania Twojego pomysłu”.

Google najwidoczniej dostrzega spore zainteresowanie zakładką, która dedykowana jest grafikom. Niedawno zaktualizowano sposób udostępniania GIF-ów na urządzeniach mobilnych. Sekcja ta wreszcie nabiera wyglądu i jest coraz bardziej intuicyjna.