Zacznijmy jednak od samego początku. Czym właściwie jest Google News Showcase? To usługa, w ramach której gigant publikuje wyselekcjonowane treści wydawców w swoich usługach. Lista współpracujących redakcji jest oczywiście zamknięta i to Google decyduje z kim taką współpracę zawrzeć.

Google News Showcase – cóż to za wymysł?

Dobrze, ale co to oznacza dla nas, zwykłych Kowalskich? Na bazie umowy zobaczymy w usługach typu Google News, Google Discover czy wynikach wyszukiwania dodatkowe boksy, które zawierać będą wyróżnione przez redakcje treści. Całość będzie miała postać kart, w których znajdować będą się artykuły.

Google na cały program wydało ponad miliard dolarów, doprowadzając do tego, że część serwisów do dystrybucji swoich tekstów w ten sposób zdjęła nawet swoje paywalle. Nic dziwnego, biorąc pod uwagę jak bardzo powszechne są usługi Google. Google News Showcase to będzie zdecydowanie dodatkowe, świetne źródło ruchu, a jeśli Google jeszcze dodatkowo za to zapłaci? Brzmi jak piękny sen każdego wydawcy.

Kiedy Google News Showcase w Polsce?

Usługa funkcjonuje już od ponad roku w 14 krajach na świecie, w tym w kilku w samej Europie:  we Włoszech, Czechach czy UK, a teraz oficjalnie potwierdzono udostępnienie usługi także i dla japońskich użytkowników Google. Jak informują właściciele wyszukiwarki, nawiązano umowę z 40 lokalnymi redakcjami, których wybrane treści użytkownicy zobaczą w ramach News Showcase.

Póki co nic nie wiadomo o naszym polskim rynku – czy usługa pojawi się na naszym rynku i kiedy ewentualnie miałoby to nastąpić.

Zobacz także: