Google likwiduje opcję autora w wynikach wyszukiwania, uzasadniając to mętnymi argumentami | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Google likwiduje opcję autora w wynikach wyszukiwania, uzasadniając to mętnymi argumentami

Opublikowano 3 lata temu - 3


Z pewnością nie raz, nie dwa zauważyliście, że szukając konkretnej informacji w Google, w wynikach wyszukiwania pojawiła się czyjaś facjata. Zlokalizowana ona była w lewej części pozycji, tuż po prawej stronie pojawiała się informacja o autorze tego wpisu. Tak w skrócie wyglądał program Google Authorship, czyli przypisywanie autorów do wpisów zlokalizowanych w SERPach (czym są SERPy ?). Napisałem wyglądał, gdyż Google ten pomysł likwiduje a przynajmniej w obecnym kształcie.

google-authorship-image

Informacja o likwidacji Google Authorship znalazła się na portalu Google+, umieszczona przez pracownika Google, Pana o imieniu John Mueller. Powodem likwidacji ma być oczyszczenie wyników wyszukiwania z niepotrzebnych elementów, ale to nie wszystko. Najciekawszym argumentem, który potwierdza zasadność likwidacji tej usługi ma być... zbyt mała klikalność pozycji w SERPach z trybem Authorship jak i bez. To nie może być do końca prawda, gdyż u siebie na blogu odnotowałem kolosalne CTRy, we wpisach w których podany jest autor, mimo tego że nie okupuje pierwszych miejsc na wybrane frazy. Zresztą podobne odczucia ma cała reszta zwolenników Authorship.

Jak podają oficjalne źródła dotychczasowy schemat GA ma zostać zachowany tylko w Google News. Szkoda, wielka szkoda - bo dzięki temu narzędziu z pewnością zyskiwały serwisy, które nie okupowały pierwszych miejsc w SERPach. Zastanawiam się nad realnymi powodami likwidacji tej przydatnej usługi. Czyżby doszli do wniosku, że reklamy są słabiej klikalne - kiedy w SERPach pełno wyników z podanym autorem? Tego niestety nie wiem, ale o ile oczyszczanie wyników jakkolwiek może część użytkowników przekonać, o tyle w podanie braku skuteczności GA z pewnością nie uwierzę.