Facebook, a także Google, Twitter i inne serwisy postanowiły wypowiedzieć walkę takim fake-newsom, aby nie zaśmiecać sieci zbędnymi informacjami. Do grupy dołączyły już Reddit, LinkedIn, YouTube i Microsoft. Razem na pewno można więcej, dlatego wydano specjalne oświadczenie:

„Ściśle współpracujemy nad działaniami w zakresie reagowania na COVID-19. Pomagamy milionom ludzi pozostać w kontakcie, a także wspólnie zwalczamy oszustwa i dezinformacje o wirusie, podnosząc wiarygodne treści na naszych platformach oraz udostępniając krytyczne aktualizacje we współpracy z rządowymi agencjami opieki zdrowotnej na całym świecie. Zapraszamy inne firmy, aby dołączyły do ​​nas, pracując nad tym, aby nasze społeczności były zdrowe i bezpieczne”.

Jak słusznie zauważył serwis mashable.com – już w ubiegłym miesiącu Facebook zakazał reklamowania lekarstw na koronawirusa, bo jak wiemy – takie lekarstwo na tę chwilę nie istnieje. Kasia na łamach DailyWeb pisała, że YouTube umożliwi monetyzację treści związanych z koronawirusem. Google powołało zespół szybkiego reagowania, aby na bieżąco śledzić informacje, a te fałszywe dementować.

Nawet Amazon miał przypadki, gdzie w ofercie sklepu pojawiały się magiczne specyfiki, które miały nas uchronić przed koronawirusem. Szybko podjęto jednak kroki, aby wyeliminować tego tupu sytuacje. Polski internet już jest zapchany fałszywkami, a będzie się pojawiać takich śmieci na pewno więcej. Nieuniknione jest oczywiście oczyszczenie internetu z syfu, ale warto je niwelować.

Jeśli sami traficie na jakieś informacje, sprawdzajcie źródło pochodzenia, a przede wszystkim wiarygodność danego serwisu, czy osoby, która je publikuje. Najgorsze, co może nas spotkać w tej sytuacji to dezinformacja.

źródło: Mashable


Posłuchaj nas!