W okresie pandemii wszyscy nieco bardziej przychylnym okiem spoglądamy na zakupy online. Dzięki temu małe i średnie przedsiębiorstwa mają możliwość odratowania i zwiększenia swoich zysków, wchodząc ze swoimi produktami oraz usługami do internetu.

Bliżej konsumenta – Grow My Store

Grow My Store to narzędzie dla firm, które chcą ulepszać user experience oraz jakość obsługi klientów na swojej stronie. To rozwiązanie najpierw analizuje witrynę danego sklepu, a następnie generuje raport i rekomendacje. Wskazówki bazują na 22 wskaźnikach pochodzących z badań, które dotyczą najlepszych praktyk w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń klientów.

google grow my store

‒ Wskutek pandemii i ograniczeń z nią związanych, rynek e-commerce w Polsce urósł w 2020 roku o 42% (…) Nasze nowe narzędzia, Grow my Store i Nawigator Wyszukiwań Lokalnych, dokładnie analizują sytuację każdej firmy i generują bezpłatny raport z rekomendacjami na temat tego, co przedsiębiorcy powinni zmienić i ulepszyć w swoim e-biznesie, by nie zostać w tyle i dynamicznie się rozwijać ‒ mówi Hanna Kulawczuk, Product Marketing Manager, Google Polska.

Grow My Store miało swoją premierę w maju 2019 r. w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji. Od tego czasu pojawiło się również w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, Holandii i we Włoszech. Rok później, opierając się na sukcesie narzędzia i bazując na opiniach użytkowników, zostało ono zaktualizowane. Teraz przyszedł czas na Polskę.

W czym pomaga Nawigator Wyszukiwań Lokalnych?

Narzędzie Nawigator Wyszukiwań Lokalnych dostarcza spersonalizowane wskazówki, które pomogą wyróżnić się firmie w wyszukiwarce i Mapach Google. Nawigator Wyszukiwań Lokalnych dokładnie analizuje profil firmy w Google i sugeruje, które zmiany właściciel firmy powinien wprowadzić do swojej wizytówki, aby przedsiębiorstwo prezentowało się bardziej atrakcyjnie dla potencjalnych klientów i by widoczne były wszystkie niezbędne informacje. Narzędzie jest bardzo intuicyjne i łatwe w użyciu – użytkownik musi jedynie wprowadzić nazwę swojej działalności, by po kilku minutach otrzymać wyniki analizy i wskazówki.

Firmy Jutra – program dla małych i średnich firm

Dodatkowo małe i średnie firmy mogą dołączyć do programu Google oraz Polskiego Funduszu Rozwoju – Firmy Jutra. Osoby uczestniczące w programie uzyskają pomoc w zrozumieniu indywidualnych potrzeb oraz wsparcie w stworzeniu strategii rozwoju swojego biznesu.

Firmy Jutra jest programem szkoleniowo-rozwojowym, który działa od listopada 2020 roku, a do końca tego roku zamierza objąć 15 000 firm. Doradcy pomagają przedsiębiorcom, którzy przenieśli się do świata cyfrowego i zwiększyć innowacyjność, dzięki wdrażaniu nowych modeli biznesowych i wykorzystaniu rozwiązań chmurowych.

Więcej informacji o programie oraz zgłoszenia można znaleźć na stronie firmyjutra.pl

Czytaj także: