Google coraz bardziej upodabnia linki sponsorowane do wyników organicznych
Niedawno Sebastian pisał o testowaniu przez Google nowego koloru linków, czyli zmiany, która może być warta miliony. W kwietniu z kolei wielu użytkowników mogło zobaczyć nowe oznaczania linków sponsorowanych – kolejny przykład prób wdrożenia nowości do interfejsu znanej nam wszystkim wyszukiwarki.

W ubiegłym tygodniu gigant zdecydował się wprowadzić testowaną zmianę. Linki sponsorowane uzyskały nowe oznaczenia. Zielone. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że do tej pory żółte wyniki wyszukiwania, obecnie do złudzenia przypominają te organiczne. Dla porównania:
Czy wprowadzenie tej zmiany to celowe działanie Google, mające na celu zwiększenie klikalności w reklamy? Gigant z Mountain View twierdzi, że przeprowadzone w fazie testów badanie wykazało, że zmiana koloru nie miała jakiegokolwiek wpływu na odróżnianie przez użytkowników linków sponsorowanych od wyników organicznych.
Serwis Search Engine Land przeprowadził jakiś czas temu analizę, w której pokazał, jak linki sponsorowane wyróżniane są w poszczególnych przeglądarkach. Jej wyniki są bardzo ciekawe – okazuje się, że to właśnie Google najlepiej wyróżnia tego typu treści. Niezależnie więc od koloru treści sponsorowanych w Google, należy zauważyć, że pojawiająca się przy nich etykieta „Reklama” jest o wiele bardziej czytelniejsza, niż oznaczenie reklam w wyszukiwarce Yahoo, czy Bing, gdzie wyróżnione są one w sposób mało widoczny.
Zdjęcia pochodzą z serwisu Search Engine Land.