2.11.2017 10:16 | Aktualizacja: 24.01.2023 18:39

Google AdWords z reklamą w sklepach lokalnych

Gigant ma w planie wprowadzić graficzne reklamy dla sklepów stacjonarnych. Google zachęca do zakupów stacjonarnych, nie w internecie.

baner 2

Zamiast budowy ruchu internetowego, celem lokalnych reklam graficznych jest zwiększenie ruchu pieszego. Aby uruchomić lokalne reklamy displayowe, musisz najpierw utworzyć lokalny feed reklamowy (podobnie jak w ma to miejsce w kampanii produktowej) oraz dołączyć do programu pilotażowego Google.

0B0B12E3 95BC 478B 80D6 0A5B658E741D

Kolejną nowinką jest to, że inteligenty asystent głosowy od Google zostanie zaktualizowany o funkcję reklamy lokalnej i użytkownik będzie mógł skierować zapytanie do urządzenia „Ok Google, gdzie w pobliżu kupię ….” i zostanie wyświetlona lista dostępnych sklepów.

BB09050A 9D78 4CD3 BFD8 C24D5337D913

Google ma w planie również śledzić nowe dane analityczne użytkowników (o ile mają uruchomione śledzenie lokalizacji).

Czas od kliknięcia – jaki czas upłynął od kliknięcia reklamy do odwiedzin sklepu.

Nowi oraz powracający użytkownicy – Liczba wejść nowych użytkowników oraz tych powracających.

Demografia – dane demograficzne ludzi odwiedzających sklep.

Ciekawe jak się sprawdzi pomysł reklam „offline” w praktyce? Kiedy funkcja pojawi się w Polsce, niestety tego nie wiem, ale myślę, że powinniśmy się uzbroić w cierpliwość.

Autor: Mateusz Zych