Google AdWords z reklamą w sklepach lokalnych
Gigant ma w planie wprowadzić graficzne reklamy dla sklepów stacjonarnych. Google zachęca do zakupów stacjonarnych, nie w internecie.

Zamiast budowy ruchu internetowego, celem lokalnych reklam graficznych jest zwiększenie ruchu pieszego. Aby uruchomić lokalne reklamy displayowe, musisz najpierw utworzyć lokalny feed reklamowy (podobnie jak w ma to miejsce w kampanii produktowej) oraz dołączyć do programu pilotażowego Google.
Kolejną nowinką jest to, że inteligenty asystent głosowy od Google zostanie zaktualizowany o funkcję reklamy lokalnej i użytkownik będzie mógł skierować zapytanie do urządzenia „Ok Google, gdzie w pobliżu kupię ….” i zostanie wyświetlona lista dostępnych sklepów.
Google ma w planie również śledzić nowe dane analityczne użytkowników (o ile mają uruchomione śledzenie lokalizacji).
Czas od kliknięcia – jaki czas upłynął od kliknięcia reklamy do odwiedzin sklepu.
Nowi oraz powracający użytkownicy – Liczba wejść nowych użytkowników oraz tych powracających.
Demografia – dane demograficzne ludzi odwiedzających sklep.
Ciekawe jak się sprawdzi pomysł reklam „offline” w praktyce? Kiedy funkcja pojawi się w Polsce, niestety tego nie wiem, ale myślę, że powinniśmy się uzbroić w cierpliwość.
Autor: Mateusz Zych