Godot przyjedzie do Polski!

Godot przyjedzie do Polski!

Opublikowano 13.09.2018 15:32 -


Kiedyś skreśliłem kilka słów na temat Godota. Przypomnę, że był to tekst na temat silnika przeznaczonego do tworzenia gier komputerowych, a nie o twórczości Samuela Becketta. Od tamtego artykułu trochę się zmieniło – projekt doczekał się wydania oznaczonego jako 3.0, a 31 sierpnia 2018 w fazie alpha znalazła się wersja 3.1.

Polubiłem się z Godotem. Z dużym zainteresowanie śledzę nie tylko rozwój tego silnika, ale także zgromadzonej wokół niego społeczności – Discord tętni życiem, na YouTubie regularnie pojawiają się interesujące samouczki. Już nie trzeba wertować dokumentacji, można po prostu zobaczyć, jak inni robią gry – w jaki sposób korzystają z silnika, jak układają swoją pracę podczas łączenia poszczególnych elementów projektów. Najważniejsze jest jednak to, że samouczki wprowadzają w podstawy pisania gier w Godocie. Dzięki nim można się zaznajomić z procesem tworzenia poziomu, budowania pętli rozgrywki lub z podstawami zarządzania kolizjami. To niezbędne elementy w grach komputerowych! Bez tej wiedzy nie stworzycie swojego wymarzonego MMORPG!

Zastanawialiście się kiedyś, jak sfinansować tworzenie własnego projektu? A może chcielibyście porozmawiać z kimś, kto zajmuje się budowaniem silnika do tworzenia gier? Myślę, że w takim przypadku warto byłoby zamienić kilka słów z człowiekiem odpowiedzialnym za Godota. Juan Linietsky pojawi się na GodotConie, który odbędzie się 10 i 11 października w Poznaniu w trakcie Game Industry Conference (GIC), czyli jednej z najważniejszych konferencji gamedevowych. W ciągu tych dwóch dni uczestnicy będą mogli wymienić się doświadczeniami związanymi z pisaniem własnych aplikacji, a także dowiedzieć się więcej o Godocie. Wejście na GodotCon jest darmowe, ale trzeba się wcześniej zarejestrować.

Zachęcam do zainteresowania się Godotem, nawet jeżeli już poznaliście inny silnik do tworzenia gier. Nie jest to narzędzie idealne (czy jakiejś jest?), ale na pewno ciekawe i z niezwykłym wsparciem społeczności.