Gimlet Academy już na Spotify, czyli jak stworzyć dobry podcast?

Gimlet Academy już na Spotify, czyli jak stworzyć dobry podcast?

Opublikowano 30.01.2020 9:04 -


Platforma, która do tej pory skupiała się głównie na streamingu muzyki, zamierza teraz poświęcić więcej uwagi kategorii podcastów. Ma to dla niej ogromne znaczenie, by coraz większa ilość osób czy firm zechciała się zaangażować w tworzenie własnych materiałów z wartościową treścią. Aby obalić wszelkie branżowe mity oraz zachęcić słuchaczy do aktywnego działania, Spotify wypuściło wczoraj serię własnych podcastów o tym jak… tworzyć podcast.

Baza materiałów składa się aktualnie z pięciu odcinków, opowiadających o Gimlet Media i ich sposobie działania. Każdy z nich prezentuje zupełnie inny etap tworzenia, opisując krok po kroku czym powinien się charakteryzować dobry podcast i jak go zrobić. Być może w ten sposób rzeczywiście uda się dotrzeć do osób z prawdziwym potencjałem, które po prostu boją się spróbować swoich sił w mediach.

Czym jest Gimlet Academy i dlaczego akurat ona ma stanowić przykład?

Gimlet Academy, prowadzona przez Alexa Blumberga, ma za zadanie prowadzić niedoszłych podcasterów przez proces tworzenia własnego programu – od początku do końca. Uczą się oni w czasie zajęć jak wprowadzić pomysł do realizacji, uchwycić „dobrą taśmę” oraz złożyć historię w całość. Spotify zdradziło, że program ten początkowo był dostępny jedynie dla pracowników Gimlet, jednak z czasem został przekształcony. Nic więc dziwnego, że to właśnie Gimlet Academy zostało wybrane przez platformę, skoro od wielu lat naucza, jak stworzyć dobry podcast.

Jest to świetny argument, jednak nie jedyny, jaki warto przytoczyć w tym artykule. Powinniście wiedzieć, że Spotify około roku temu wykupiło Gimlet, a chwilę później również aplikację ułatwiającą nagrywanie i wydawanie podcastów. Wszystko wskazuje na to, że kategoria ta w najbliższym czasie ma zostać znacznie rozbudowana, a platforma potrzebuje do tego kolejnych świetnych programów. Nie bez powodu zostało uruchomione również Spotify for Podcasters – ma ono pozwolić podcasterom lepiej poznać swoich odbiorców.

Podsumowując: Spotify daje ludziom narzędzia, platformę, a teraz również cenną wiedzę do zbudowania własnych programów. Wystarczy, że użytkownicy chętnie zaczną umieszczać swoje podcasty w sieci i pozwolą firmie zarabiać. Nasz podcast również możecie znaleźć na Spotify TUTAJ. Natomiast podcast o tworzeniu podcastów TUTAJ.

Źródło: The Verge

Wieści z Rozładowani.pl