GetResponse, czyli platforma wspomagająca cały marketing internetowy

GetResponse, czyli platforma wspomagająca cały marketing internetowy

Opublikowano 26.09.2019 12:51 - Wpis sponsorowany


Narzędzie Autofunnel, jakie przyszło mi testować w ostatnim czasie, jest jednym z elementów oprogramowania marketingowego od GetResponse. Firma ta oferuje swoje usługi niemal na całym świecie i cieszy się dużą popularnością głównie dzięki efektom, jakie przynosi wykorzystanie dostępnych narzędzi, zamkniętych w jednym panelu. Niejedno przedsiębiorstwo zbudowało i wzmocniło własną markę poprzez platformę GetResponse, której zadaniem jest wdrażanie kampanii reklamowych oraz uzyskanie jak największych przychodów. Co tak właściwie można znaleźć w panelu marketingowym?

GetResponse to kompleksowa platforma do marketingu internetowego, oferująca zestaw narzędzi niezbędnych do promocji i sprzedaży produktów i usług online, zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych marketerów. Swoją uwagę skupiłam jednak na Autofunnelu – narzędziu, które dopiero niedawno pojawiło się w ofercie. Mimo to uważam, że może ono okazać się naprawdę przełomowe, ponieważ łączy w sobie niesamowite możliwości.

Oferowane pakiety oraz wynikające z nich korzyści

Zanim postanowiłam skorzystać z darmowego konta, dokładniej przyjrzałam się pełnemu cennikowi oraz wyszczególnionym w nim funkcjonalnościom. Już na pierwszy rzut oka dostrzegłam przejrzystą rozpiskę pakietów oraz możliwość modyfikacji okresu rozliczeniowego. Dobrze świadczy to o twórcy całego programu, który nie zmusza do wykorzystywania wszystkich dostępnych narzędzi, dedykuje bowiem swoją ofertę również do mniejszych przedsiębiorstw. Każdy z planów ma rozpisane poszczególne działania oraz funkcjonalności wchodzące w jego zakres, dzięki czemu przed podjęciem decyzji można przeanalizować swoje potrzeby i dopiero później wskazać konkretny pakiet. Indywidualnie dopasowanie oferty pod klienta na pewno jest dużym plusem tych narzędzi, coraz rzadziej bowiem można spotkać plany tworzone z myślą o konkretnym typie przedsiębiorstwa.

Przed podjęciem decyzji o zakupie wybranego pakietu, możemy przetestować możliwości platformy, zakładając 30-dniowe konto próbne. Można to zrobić W TYM MIEJSCU.

autofunnel cennik

Jakie narzędzia można znaleźć w głównym panelu GetResponse?

Jako wielbicielka różnych rozwiązań z branży IT nie mogłam oprzeć się przed spróbowaniem własnych sił podczas tworzenia strony. Utworzyłam więc bezpłatne konto próbne i postanowiłam przetestować kilka funkcjonalności, na których mi najbardziej zależało. Od razu po utworzeniu konta pojawiło się przede mną menu, gdzie mogłam dokładnie wybrać, jakie działanie w danym momencie interesuje mnie najbardziej. Postanowiłam zacząć od stworzenia własnej landing page, by zweryfikować, czy rzeczywiście szybko i sprawnie można zbudować stronę.

autofunnel menu

Pierwszym zaskoczeniem była dla mnie pełna dowolność tworzenia strony, przy wykorzystaniu darmowych dostępnych na platformie szablonów. Poza gotowcami pojawiły się także szkielety zawierające wyłączenie sam zarys, który w późniejszych etapach prac można udoskonalić przy pomocy wielu narzędzi. Znajdziemy tam między innymi możliwość dodawania pól tekstowych, dodatkowych grafik czy zmiany koloru motywu przewodniego. Nie to jednak przykuje największą uwagę klientów! W pasku z gotowymi narzędziami można natrafić między innymi na licznik odliczający do daty ustalonego wydarzenia, na przykład otwarcia nowego lokalu czy rozpoczęcia sprzedaży konkretnego produktu.

licznik autofunnel

Kolejnym elementem, jaki można dodać do własnej landing page, jest możliwość utworzenia okienka pop-up. Każdy z użytkowników może dopasować rodzaj wyskakującego komunikatu do swojej działalności, by pozyskać możliwie jak największą ilość informacji od swoich klientów. Jest to bardzo pomocne podczas dalszego etapu prac, czyli tworzenia lejków marketingowych.

pop-up

Co ciekawe, jeśli mamy nawet minimalną wiedzę z zakresu HTML/CSS, możemy zamienić edytor wizualny w edytor tekstowy i nieco pozmieniać przy pomocy kodu. Z kolei, kiedy nie czujemy się na siłach, by stworzyć spójną stronę samodzielnie, wystarczy wykorzystać narzędzia dostępne w intuicyjnym kreatorze drag-and-drop.

autofunnel

A co poza tym?

GetResponse to nie tylko możliwość stworzenia własnego landing page. Z pozoru jedno narzędzie, a ma naprawdę wiele funkcjonalności, które w przyszłości na pewno będą miały duży wpływ na rozwój marketingu internetowego. Po przejściu do menu można znaleźć również m.in.:

  •  E-mail marketing — profesjonalne narzędzia do wysyłki atrakcyjnych wizualnie, w pełni responsywnych wiadomości e-mail,
  • Autorespondery — narzędzia pozwalające zautomatyzować e-mail marketing, które samodzielnie odpowiadają klientom na zadane pytania lub cyklicznie dostarczają nowe informacje o planowanych zmianach czy wprowadzeniu nowych usług/produktów,
  • Webinary — każdy z użytkowników ma możliwość prowadzić własne webinary tematyczne, po uprzednim dopasowaniu możliwości platformy do swoich potrzeb,
  • Formularze i ankiety — elementy dodawane jako moduły do landing pages lub na własne strony, które pozwalają na uzyskanie informacji zwrotnych od klientów,
  • Integracje oraz API - każde z narzędzi umożliwia integracje z licznymi zewnętrznymi serwisami, gdzie można między innymi nadzorować ruch na stronie czy współczynnik konwersji.

getresponse menu

Każdy z wyżej wymienionych punktów to dodatkowa możliwość rozwoju dla mniejszych, jak i większych przedsiębiorców. Niskim kosztem będą oni mogli korzystać z narzędzia z dużym potencjałem. Nie wymaga ono znajomości języków programowania, by zarządzać własną stroną oraz strategią marketingową. Wszystko dzięki intuicyjnie zbudowanemu panelowi oraz możliwości podglądu tego, co tworzymy w czasie rzeczywistym – bez względu na rodzaj urządzenia.

Zasady działania Autofunnela oraz rodzaje lejków marketingowych

Autofunnel to w pełni zautomatyzowany system do rozwoju własnej marki oraz działań marketingowych. Jego zadaniem jest umożliwienie użytkownikowi utworzenie landing page, sklepu internetowego oraz pełna obsługa lejku marketingowego, który pewnie niejednokrotnie przerósł wielu przedsiębiorców. Dzięki takiemu narzędziu można by całkowicie zapomnieć o wysokich kosztach tworzenia stron. A na dodatek można samodzielnie nadzorować wszystkie działania marketingowe przy pomocy jednego panelu. Brzmi świetnie, prawda?

autofunnel

Zadaniem Autofunnel jest także wspieranie rozwoju biznesu poprzez przejrzyste mechanizmy, powszechnie wykorzystywane w sieci. Są to narzędzia najlepiej konwertujące w dzisiejszych czasach z potencjalnym klientem. Dużą zaletą jest dostępność licznych gotowych wtyczek dla wszystkich popularnych sklepów internetowych: PrestaShop, Magento, WooCommerce czy WordPress. Oczywiście Autofunnel posiada także w pełni otwarte API, zezwalające na integracje zewnętrznych serwisów ze wszystkimi funkcjami GetResponse.

autofunnel

Poza standardowymi możliwościami, podczas tworzenia własnego sklepu internetowego, można oczywiście podpiąć bezpieczne sposoby płatności internetowych. W zależności od waluty dostępne są najpopularniejsze serwisy obsługujące wszystkie transakcje w danym kraju. Kiedy ja konfigurowałam własny sklep, miałam do wyboru PayU, PayPal, BlueSnap oraz Stripe. Widać jednak, że możliwości jest znacznie więcej, chociażby w przypadku wybrania USD jako waluty.

autofunnel

Po utworzeniu strony, klient może utworzyć własny lejek marketingowy - jeden z trzech do wyboru. Każdy z nich jest dedykowany do zupełnie odmiennego rodzaju działalności, dlatego należy dobrze przeanalizować dostępne warianty. Do wyboru mamy:

  • Lejek sprzedażowy - podstawę stanowi strona sklepu internetowego, który można podpiąć pod narzędzie bądź przygotować ją samodzielnie przy pomocy kreatora. Pozwalają one dodać najważniejsze produkty oraz wybrać sposób płatności, stale monitorując kupujących i zapisując ich dane na dedykowanej do tego celu liście.
  • Lejek webinarowy - z pomocą tego narzędzia użytkownik może wypromować swoje wydarzenie w sieci, a także w przyszłości informować potencjalnych zainteresowanych o kolejnych seriach spotkań.
  • Lejek do budowy listy - pozwala zebrać adresy e-mail zainteresowanych użytkowników, jednak warto zaoferować im coś w zamian. Przykładowo mogą to być wartościowe informacje dotyczące stosowania konkretnych produktów bądź darmowy prezent w postaci kuponu rabatowego.

lejek marketingowy

Wykorzystanie lejków marketingowych w Autofunnelu

1. Lejek sprzedażowy dostępny jest w dwóch wersjach - podstawowej oraz rozszerzonej. Ta druga daje użytkownikom zdecydowanie większe możliwości marketingowe! Mogą oni podłączyć swój sklep internetowy bezpośrednio pod panel GetResponse, bądź stworzyć swój własny, bezpośrednio w Autofunnelu. To właśnie tam tworzą listę własnych produktów, jakie chcą promować oraz wybierają rodzaj płatności, która zostanie udostępniona wszystkim klientom. Lejek pozwala nawiązać relacje z zainteresowanymi, aby przekonywać ich do dalszych działań np. zakupu produktów. Oczywiście narzędzie umożliwia stały nadzór liczby użytkowników na stronie oraz ukazuje aktualne przychody.

2. Lejek webinarowy to narzędzie umożliwiające nawiązanie interakcji z użytkownikami, którzy pragną czerpać jak najwięcej wiedzy. Klienci korzystający z tego rozwiązania mogą więc stworzyć swój własny webinar, po czym zająć się jego promowaniem. Pierwszym krokiem jest uzupełnienie wszystkich informacji dotyczących spotkania online: tytułu, daty i godziny, planu przebiegu wydarzenia oraz sposobu rejestracji. Następnie można utworzyć własną stronę, która będzie odliczała do rozpoczęcia webinaru i zezwoli chętnym na zapisanie się jako uczestnik. Po zebraniu listy zainteresowanych użytkownik tworzy uniwersalną wiadomość. Następnie wysyła ją do każdej zapisanej osoby w celu jeszcze większego zainteresowania tematyką. Klienci mogą na bieżąco sprawdzać, ilu uczestników pojawi się na webinarze. A po wydarzeniu wysyłają maila z podziękowaniami za aktywny udział. Każdy oczywiście może jak najbardziej dostosować lejek webinarowy do swoich potrzeb, ja zaprezentowałam tylko jedną z kilku istniejących opcji.

3. Lejek do budowy listy jest najpopularniejszym narzędziem wchodzącym w skład Autofunnela. Użytkownik w prosty sposób może zaprosić wszystkich zainteresowanych, tworząc własną stronę przy wykorzystaniu gotowego szablonu. Umieszczając na niej różnego rodzaju okienka pop-up bądź standardowe formularze, klient zbiera dane mailowe w dużych ilościach. Te automatycznie zapisują się w osobnej liście. Po zakończeniu działań można wysyłać istotne informacje, kody rabatowe oraz wiele więcej do swoich zaangażowanych odbiorców, wykazujących zainteresowanie ofertą firmy.

lejek mailingowy

Podsumowanie najważniejszych informacji o Autofunnelu

Decydując się na korzystanie z Autofunneal, otrzymuje się ponad 40 gotowych szablonów i scenariuszy. Każdy jest zoptymalizowany przez ekspertów oraz gotowy do dalszych działań marketingowych. Dzięki temu wystarczy kilka kliknięć myszką, potem uzupełnienie treścią i gotowe! Użytkownik może budować bazę kontaktów oraz promować swoją ofertę przy wykorzystaniu wielu narzędzi z jednego panelu głównego. Bez względu na wielkość przedsiębiorstwa oraz branżę, narzędzie umożliwia całkowitą personalizację każdego z elementów pod swoje potrzeby.

Z mojego punktu widzenia, jako osoby na co dzień zajmującej się marketingiem internetowym, narzędzie to wydaje się naprawdę ciekawe. Autofunnel łączy w sobie wiele cennych funkcjonalności, które aktualnie są wykorzystywane przez przedsiębiorców jako pojedyncze systemy. Ich integracja to na pewno duże ułatwienie oraz usprawnienie wszystkich działań, a także stały nadzór. Jeśli więc prowadzicie własną firmę i chcielibyście spróbować zupełnie innego rozwiązania nich dotychczas, warto sprawdzić, co potrafi Autofunnel. Więcej a ten temat dowiecie się pod TYM LINKIEM, a jeśli chcecie sprawdzić jego działanie w praktyce, załóżcie darmowe konto testowe TUTAJ.

Artykuł powstał przy współpracy z GetResponse

Wieści z Rozładowani.pl

DailyWeb poleca Kurs Wordpress dla początkujących

Zobacz