GetResponse Blogger - program partnerski, który powinien znać każdy bloger




GetResponse Blogger - program partnerski, który powinien znać każdy bloger

Opublikowano 14.08.2018 9:59 -


Dziś na tapecie nowy program lojalnościowy GetResponse dedykowany blogerom. A oprócz tego kilka słów o tym, dlaczego email marketing powinien stać się „must have” każdego twórcy kontentu.

Każdemu, kto choć odrobinę związany jest na co dzień z marketingiem internetowym, nie trzeba przedstawiać tej firmy. GetResponse – jedna z największych firm marketingowych w Polsce i chyba najbardziej rozpoznawalny polski startup na świecie. Nawet jeśli samemu nie korzysta się z ich usług, docenia się ich wkład w rozwój branży i fakt, że ich produkt plasuje się w czołówce rozwiązań na rynku (także globalnie!).

Kiedy DailyWeb zostało poproszone o ocenę nowego programu lojalnościowego GetResponse dla blogerów, od początku wiedzieliśmy, że nie będzie to sucha recenzja. Temat wydawał się świetną okazją do zgłębienia bliżej samego tematu email marketingu jako narzędzia w ręku blogera. Tematu, który mimo ogromnego potencjału wciąż jest nieco marginalizowany. Dziś prezentujemy efekty naszych przemyśleń.

Blog i email marketing – czy to ma sens?

Wielu blogerów traktuje email marketing jako niezbyt istotny dodatek. Trochę z przymusu („konkurencja robi, to ja też muszę”), trochę ze strachu („jak Facebook znowu utnie zasięgi trzeba mieć backup”) udostępniamy naszym czytelnikom możliwość zapisu do newslettera licząc na to, że nie będziemy musieli się później poświęcać temu dużo uwagi. O ile nie trzeba nikogo przekonywać, że zadbany profil w social mediach zrobi nam świetne zasięgi, o tyle temat mailingu w tym samym kontekście jest dość rzadko poruszany. A to duży błąd!

Zastanówmy się, co stanowi o wartości email marketingu. Choć jak to zwykle bywa z podobnymi pytaniami i tutaj trudno o jednoznaczną odpowiedź, większość specjalistów w temacie wskaże na „bezpośredni dostęp do naszych odbiorców”. Prawdą jest, że niewiele kanałów promocji jest w stanie przebić mailing pod względem siły dotarcia. Prawdopodobieństwo, że subskrybent zobaczy naszego maila w swojej skrzynce, jest kilkukrotnie większe niż to, że zauważy nasz najnowszy post na Facebooku czy w innych social mediach. Profil i zachowanie osoby, która świadomie wpisuje się na listę mailingową, jest także zupełnie inny niż kogoś kto trafił do nas z sociala czy innych kanałów promocji. Warto to wiedzieć i wykorzystywać.

Dlaczego warto postawić na email marketing?

  • bo bezpośrednio przekłada się to na statystyki ruchu na naszej stronie
    O ile social media czy SEO pomagają w zaistnieć wśród nowej widowni, email marketing jest jednym z najskuteczniejszych kanałów promocji wśród istniejących czytelników.
  • bo pomaga nam zbudować więź z odbiorcą
    Subskrybenci stanowią crème de la crème naszych czytelników. I zasługują na takie traktowanie! Możliwości personalizacji komunikacji jakie daje nam email marketing są w tym aspekcie nie do przecenienia. Spersonalizowana wiadomość email zbliży cię do czytelnika i pomoże zbudować jego zaufanie.
  • bo pozwala na łatwe mierzenie efektów
    Email marketing daje możliwość dokładnego i niemal natychmiastowego mierzenia efektów naszych działań. Dzięki temu zyskujemy pole do oceny i poprawy/optymalizacji naszej komunikacji z czytelnikami.
  • bo świetnie sprzedaje…
    Jeśli na blog służy do promocji twojego biznesu, email marketing będzie strzałem w dziesiątkę! Umiejętnie prowadzona kampania mailingowa z łatwością pomoże przekuć stałych odwiedzających w aktywnych klientów.
  • …a nie wymaga dużych budżetów…
    Nakłady kosztów w przypadku email marketingu są stosunkowo niewielkie w porównaniu z innymi kanałami promocji, podczas gdy ROI należy do najwyższych w branży.
  • …ani nakładów pracy
    Tak naprawdę liczy się tu pomysł na komunikację, odrobina chęci i… przede wszystkim dobre narzędzie obsługi. Na szczęście na rynku nie brakuje rozwiązań, które umożliwiają szybkie tworzenie i wdrażanie kampanii email marketingowych. Więcej o tym w dalszej części postu 😊

Email marketing w rękach blogera

Większości z nas email marketing kojarzy się wysyłką newslettera. I jest to całkiem dobre skojarzenie! Newsletter stanowi świetne narzędzie zaangażowania stałych czytelników. Za jego pomocą informujemy ich o nowościach na blogu, przypominamy nasze najlepsze teksty, czasem także wyślemy okolicznościowe życzenia. Sam newsletter jednak to tak naprawdę jedynie wierzchołek możliwości jakie oferuje nam email marketing.

Za pomocą maila możemy także komunikować i promować dowolne treści. Nawet te, które niekoniecznie znalazły się na naszym blogu. Tak naprawdę odrobina „extra” kontentu w postaci niepublikowanego postu lub przedpremierowego dostępu do pewnych treści może być świetnym wabikiem dla nowych subskrybentów. Dużą popularnością cieszą się także konkursy lub specjalne zniżki dla czytelników newslettera. Coraz szerzej wykorzystywane są także webinaria. Forma, która jeszcze do niedawna była głównie domeną B2B zyskuje coraz większe uznanie także wśród influencerów.

Więcej pomysłów na wykorzystanie email marketingu w promocji bloga, wraz z praktycznymi poradami dotyczącymi budowania własnej bazy znajdziecie w specjalnym raporcie GetResponse „Email Marketing w Rękach Blogerów”.

GetResponse – narzędzie warte uwagi

Wróćmy jednak do GetResponse. Zanim przejdziemy do opisu specjalnej oferty dla blogerów, chciałabym poświęcić kilka słów samemu produktowi. W swojej pracy zawodowej miałam okazję korzystać z trzech narzędzi email marketingu: MailChimpa, SendinBlue oraz GetResponse. Muszę przyznać, że to właśnie polska platforma zrobiła na mnie najlepsze wrażenie. Nie tylko dzięki szerokim możliwościom wykorzystania, ale przede wszystkim dzięki… szybkości działania i łatwości w obsłudze!

GetResponse wydaje się narzędziem, które świetnie sprawdzi się zarówno w codziennej pracy profesjonalisty, jak i osoby, która dopiero rozpoczyna swoją przygodę z tematem. Ten pierwszy znajdzie tutaj szeroki wybór narzędzi, możliwość tworzenia testów A/B i bardzo precyzyjny system raportowy. Laik z pewnością doceni natomiast intuicyjność i prostotę panelu. Sam proces przenoszenia listy jest szybki i bezbolesny. Kreator wiadomości ma konstrukcje typu „przeciągnij i upuść” i bardzo wygodny w użyciu. Co istotne, program tworzenia maili umożliwia nam ich podgląd w widoku wszystkich popularnych klientów poczty e-mail oraz na różnych typach urządzeń mobilnych. Jest to coś, czego bardzo brakowało mi u konkurencji.

Choć przestawiamy to narzędzie w kontekście email marketingu, warto zaznaczyć, że GetResponse jest dużo bardziej kompleksowym rozwiązaniem. Mamy tu do czynienia z platformą, która łączy system do planowania, wysyłki i optymalizacji kampanii email marketingowych, kreator landing page, program do tworzenia webinarów a także narzędzie marketing automation i zintegrowany CRM. W sumie ponad 50 skutecznych rozwiązań, które pomogą ci zmaksymalizować ROI twoich działań marketingowych.

To co z pewnością zasługuje na pochwałę, to podejście do obsługi klienta i szczera chęć jego edukacji. Zespół obsługi klienta GetReresponse posiada świetną opinię zarówno wśród specjalistów z branży jak i klientów (polecamy sprawdzić opinie na forach internetowych). Firma regularnie publikuje także raporty i poradniki z praktycznymi wskazówkami dla klientów i gotowymi case studies. Gotowa baza wiedzy jest dostępna na stronie GetResponse.

Program GetResponse dla blogerów

Jeśli masz własnego bloga i chciałbyś skorzystać z możliwości platformy GetResponse możesz to teraz zrobić… za darmo! GetResponse przygotowało specjalny program dla blogerów, dzięki któremu można otrzymać darmowy, 6-cio miesięczny dostęp do GetResponse Pro.

Jest to dość potężny pakiet, w ramach którego otrzymujemy:
• Możliwość tworzenia listy do 10 000 kontaktów
• Dostęp do narzędzi: Email Marketing, Autorespondery, Landing pages (Pro) oraz Webinary 100 uczestników
• CRM
• Marketing Automation: Cykle automation, Tagowanie, Scoring, Porzucony koszyk, Web event tracking, Automatyczna segmentacja

W efekcie dzięki niemu będziemy w stanie:
- w prosty i skuteczny sposób zbudować własną listę mailingową za pomocą formularza rejestracji na blogu.
- w dowolnym momencie wysyłać aktualizacje i ekskluzywne treści do subskrybentów naszego bloga
- tworzyć i hostować własne landing pages z dodatkowymi treściami lub produktami
- tworzyć własne webinaria dla czytelników
- korzystać z najlepszych narzędzi automatyzacji na rynku

Zasady programu są bardzo przejrzyste: każdy bloger, który dołączy do społeczności GetResponse uzyska darmowy dostęp do GetResponse Pro na okres 6 miesięcy. W tym czasie naszym zadaniem jest napisanie co najmniej jednej wzmianki o GetResponse na naszym blogu. Może to być recenzja, porównanie z innym produktem, opis wybranej funkcji czy wzmianka w społeczności. O ile zadanie zostanie wykonane, nasz dostęp do platformy zostanie przedłużony o kolejne 6 miesięcy. Cała współpraca trwa tak długo jak długo chcesz korzystać i promować platformę.

Jakie kryteria trzeba spełnić, aby móc wziąć udział w programie? Przede wszystkim należy wypełnić formularz znajdujący się na tej stronie i poczekać na kontakt zwrotny. O ile nasze zasięgi (blog+social media) są ustabilizowane i jesteśmy w stanie zaoferować wartościowy kontent, z dostaniem się do programu nie powinno być najmniejszych problemów. I to niezależnie od prezentowanej przez nas tematyki.

Trzeba przyznać, że takie postawienie sprawy wydaje się działać z korzyścią dla wszystkich. Korzystamy my – oszczędzając koszt miesięcznego abonamentu (250 zł/mc). Korzysta GetResponse, które buduje bazę wartościowych publikacji na swój temat. Wreszcie korzystają czytelnicy, którzy otrzymują dawkę wiedzy z tematu popartą naszymi własnymi doświadczeniami. Warto bowiem podkreślić, że nie ma tu mowy o sztucznie tworzonych tekstach sponsorowanych – opisujemy produkt, którego faktycznie sami używamy na co dzień. GetResponse – robicie to dobrze!


Artykuł powstał przy współpracy z Get Response.