Aż 100 miliardów godzin – tyle czasu w ostatnim roku użytkownicy poświęcili na oglądanie treści na YouTube Gaming. Stanowi to dwukrotny wzrost w porównaniu do roku 2018. Dobre wyniki są sygnałem pewnych zmian na rynku mediów e-sportowych. Tempo rozwoju serwisu, zwłaszcza treści transmitowanych na żywo (oszacowanych na 10 miliardów godzin oglądania), stanowi bowiem dość poważne zagrożenie dla Twitcha, będącego wciąż liderem w tym segmencie.
Imponującymi statystykami pochwalił się Ryan Wyatt, Global Head of Gaming w YouTube. We wtorek firma opublikowała również post na blogu z bardziej dogłębnym podsumowaniem roku 2020.
We just had our best year ever @YouTubeGaming, and it's thanks to YOU. The Creators, Publishers, and Gamers watching every day who have made YouTube Gaming the largest Gaming platform in the world.
But just how big of a year was it? Let's take a look: https://t.co/tLC4ezvUx4 pic.twitter.com/QQ9I2Vw3s6
— Ryan Wyatt (@Fwiz) December 8, 2020
Dowiadujemy się z niego m.in. że w całej platformie YouTube znajduje się obecnie 40 milionów aktywnych kanałów związanych z gamgiem, z czego 1.000 może poszczycić się liczbą subskrybentów większą niż 5 milionów. Najczęściej oglądaną grą niezmiennie pozostaje Minecraft (w sumie ponad 200 miliardów godzin treści wideo). Drugie miejsce, z dużo niższym wynikiem, bo 75 miliardów godzin zajmue Roblox, a pierwszą piątkę uzupełniają Garena Free Fire (72 miliardy), Grand Theft Auto V (70 miliardów) i Fortnite (67 miliardów).
Na gwałtowny wzrost zainteresowania treściami związanymi z grami w dużej mierze miała wpływ panująca pandemia, która spowodowała, że wielu użytkowników zaczęło szukać alternatywnego sposobu spędzania wolnego czasu. Nie powinniśmy jednak zapominać, że gaming sukcesywnie zwiększa swój udział w sektorze entertainment już od dobrych kilku lat. Obecnie stanowi jedną z najbardziej dochodowych gałęzi sektora i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić.