W przeciągu ostatnich dwóch lat oglądalność treści związanych z gamingiem na platformie wzrosła niemal dwukrotnie.

Aż 100 miliardów godzin – tyle czasu w ostatnim roku użytkownicy poświęcili na oglądanie treści na YouTube Gaming. Stanowi to dwukrotny wzrost w porównaniu do roku 2018. Dobre wyniki są sygnałem pewnych zmian na rynku mediów e-sportowych. Tempo rozwoju serwisu, zwłaszcza treści transmitowanych na żywo (oszacowanych na 10 miliardów godzin oglądania),  stanowi bowiem dość poważne zagrożenie dla Twitcha, będącego wciąż liderem w tym segmencie.

Imponującymi statystykami pochwalił się Ryan Wyatt, Global Head of Gaming w YouTube. We wtorek firma opublikowała również post na blogu z bardziej dogłębnym podsumowaniem roku 2020.

https://twitter.com/Fwiz/status/1336303255203106820?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1336303257421901824%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es2_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.theverge.com%2F2020%2F12%2F8%2F22163728%2Fyoutube-viewers-100-billion-hours-gaming-videos-2020

Dowiadujemy się z niego m.in. że w całej platformie YouTube znajduje się obecnie 40 milionów aktywnych kanałów związanych z gamgiem, z czego 1.000 może poszczycić się liczbą subskrybentów większą niż 5 milionów. Najczęściej oglądaną grą niezmiennie pozostaje Minecraft (w sumie ponad 200 miliardów godzin treści wideo). Drugie miejsce, z dużo niższym wynikiem, bo 75 miliardów godzin zajmue Roblox, a pierwszą piątkę uzupełniają Garena Free Fire (72 miliardy), Grand Theft Auto V (70 miliardów) i Fortnite (67 miliardów).

Na gwałtowny wzrost zainteresowania treściami związanymi z grami w dużej mierze miała wpływ panująca pandemia, która spowodowała, że wielu użytkowników zaczęło szukać alternatywnego sposobu spędzania wolnego czasu. Nie powinniśmy jednak zapominać, że gaming sukcesywnie zwiększa swój udział w sektorze entertainment już od dobrych kilku lat. Obecnie stanowi jedną z najbardziej dochodowych gałęzi sektora i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić.