Informację na temat aktywności w „Albion Online” znajdziecie tutaj, na oficjalnej stornie projektu. Takie podsumowania pojawiają się co jakiś czas, głównie w towarzystwie większy aktualizacji. Natomiast, dobrym wskaźnikiem tego, co aktualnie dzieje się z aktywnością graczy w „Albion Online” są dane ze Steama. Poniżej wrzucam wykres prezentujący wartości logujących się użytkowników od początku 2020 roku.
Aktywność stopniowo rośnie od stycznia, ale od połowy marca zaczyna nabierać rozpędu. Dlaczego? Świat zaczyna się powoli zamykać, koronawirus nabiera rozpędu i ludzie spędzają czas w domach. Kolejne firmy przechodzą na pracę zdalną. Nie ma gdzie iść, bo takie miejsca jak restauracje lub kina przestają przyjmować klientów.
Koronawirus i wpływ pandemii na gamedev
Pozostają wirtualne światy. „Albion Online” w swej strukturze wymaga od użytkownika olbrzymich nakładów czasu. Począwszy od zdobywania surowców, przez ich przetwarzanie, na walce w specjalnych instancjach skończywszy. Po tym, jak gra stała się darmowa, postanowiłem ją przetestować. Stwierdziłem, że obecnie nie jestem w stanie w nią grać, bo nie mam wystarczająco dużo wolnego czasu. Co innego w okresie studiów, wtedy na pewno spędziłbym setki godzin w „Albion Online”. Zamknięcie świata związane z koronawirusem, sprawiło, że ludzie mogli sobie pozwolić właśnie na takie produkcje. Bogate w grind z elementami społecznościowymi. Wpadali pogadać ze znajomymi i przy okazji coś pofarmili.
It looks like the impact from Coronaviru on gaming (at least for us) is falling back to "normal".
I've spoken to other devs and they have similar results.
It's still higher but not as dramatic as in April.
This is revenue by day for mobile. The spikes are weekends pic.twitter.com/hqoe8M349p
— SMG: Moving Out 2 is Out Now! (@smgstudio) May 21, 2020
To kolejny dowód na to, że giereczki miały swój moment, ale teraz sytuacja zaczyna wracać do sytuacji sprzed zamknięcia. W przypadku czasów postcovidowych w gamedevie istotne będzie wchodzenia w nową normalność, a także kryzys ekonomiczny, który może wpłynąć na zamiany w priorytetach w domowych budżetach.