Futbol islandzki ma nowe logo. Jest świetne!

Futbol islandzki ma nowe logo. Jest świetne!

Opublikowano 8.07.2020 20:20 -


W lutym bieżącego roku Knattspyrnusamband Íslands, czyli islandzki związek piłkarski, zaprezentował nowe logo. Znak ten był raczej rozczarowaniem. Sam zastanawiałem się, jak będzie on wyglądać na koszulkach piłkarzy. Okazuje się, że niepotrzebnie, bo islandzkie kadry otrzymały właśnie nowy znak.

Islandia to bogaty kraj na środku morza, gdzie pół roku jest noc i większość pije na umór, choć alkohol jest drogi, a monopolowe otwarte przez 2-3 godziny na dobę. Islandia ma też piłkarzy, którzy zaskakująco dobrze poradzili sobie w ostatnich Mistrzostwach Europy we Francji, gdzie awansowali do ćwierćfinału. Nie jest to może jakiś wielki sukces, bo w ćwierćfinale grali też Polacy (żądamy powtórzenia karnego Kuby!), ale pamiętajmy, że mówimy o kraju, w którym bramkarz Hannes Halldorsson jest reżyserem filmowym, a wszystkich mieszkańców jest zaledwie 300 000 (dwa razy mniej niż owiec). Islandia jest także najmniejszym krajem w historii, który zakwalifikował się do mistrzostw świata w piłce nożnej.

Do tej pory piłkarze Islandii biegali po boiskach z logiem związku na piersi. Teraz się to zmieni. Nowe logo związku pozostawiono do reprezentacji tego organu w oficjalnej komunikacji, natomiast na koszulki trafi zupełnie nowy znak.

W logo pojawiają się cztery mityczne stworzenia – obrońcy Islandii. Są to: smok, orzeł, byk i gigant. Znak został narysowany tak, że cztery postaci występują w nim wspólnie, jednak na potrzeby identyfikacji, każdy z nich może funkcjonować osobno. Nowe logo jest dość nietypowe, jeżeli chodzi o dość skostniały rynek futbolowy. Moim zdaniem prezentuje się znakomicie.

W ramach odświeżenia wizerunku islandzkich piłkarzy zaprojektowano także nowy krój pisma, będący połączeniem tradycyjnej islandzkiej typografii i nowoczesności. Mnie krój ten średnio przypadł do gustu, jednak wersja ozdobna ma coś w sobie.

Osobny akapit warto poświecić na nowe ceraty piłkarzy Islandii. Federacja nawiązała właśnie współpracę z Pumą, która dostarczyła futbolistom z Islandii przepiękne nowe stroje.

Identyfikacja wizualna zaprojektowana przez agencję Brandenburg występują praktycznie trzy elementy – nowe logo, czasem całe, czasem rozbite na poszczególne elementy, a czasem w formie patternu, charakterystyczny niebieski kolor (z drobnymi czerwonymi elementami jak w logo związku) i nowy font. Ta oszczędność w formie idealnie współgra z dość skomplikowanym znakiem.

Nowy wizerunek islandzkich piłkarzy bardzo mi się podoba. Wyspiarze nie poszli drogą na skróty i zdecydowali się na stworzenie nowoczesnego, choć garściami czerpiącego z tradycji image’u, który powinien trafić do młodych ludzi i udowodnić, że w piłce nożnej jest miejsce na dobry design. A Wam jak się podoba nowy wizerunek islandzkich piłkarzy?

Wieści z Rozładowani.pl