Polskie studio ogłosiło, że pracuje nad „Frostpunk 2” – kontynuacją bestsellerowej, nominowanej do nagrody BAFTA gry, będącej niezwykłym połączeniem city-buildera, strategii, survivalu i symulatora społeczeństwa. Dodatkowo Przemysław Marszał, prezes zarządu 11 Bit zdradził, że „Frostpunk 2” to tylko jeden z aż trzech dużych projektów, nad którym teraz pracują twórcy.

Frostpunk 2 zamieni węgiel na ropę naftową

We „Frostpunk 2” gracze ponownie wcielają się w przywódcę miasta, które do przetrwania i rozwoju potrzebuje zasobów i gdzie ekspansja oraz poszukiwanie nowych źródeł energii są nieuniknione. Apokaliptyczny świat poszedł jednak do przodu. Po erze węgla nową nadzieją na przeżycie dla resztek ludzkości i podbój mroźnego Frostlandu, jest rozwój przemysłu naftowego. Zmiany jednak nie przychodzą łatwo. Nie każdy bowiem, w różnorodnym i rozwarstwionym społeczeństwie, zgodzi się na nowy kierunek rozwoju.

Zespół pracujący nad „Frostpunkiem 2” liczy już blisko 70 osób i stale rośnie, co sprawi, że, jak zapewniają przedstawiciele studia, sequel będzie grą o znacznie większej skali.

– Mamy więcej siły roboczej, aby skupić się na wszystkich aspektach gry: skali, poziomie wyszlifowania czy jakości doświadczenia gracza, niemniej naszą główną ambicją jest stworzenie czegoś więcej niż tylko kontynuacji – mówi Jakub Stokalski, co-director „Frostpunka 2”. Zapewnia, że gracze we „Frostpunku 2” dostaną szeroki wachlarz wyborów, wolność w kształtowaniu społeczeństwa i miasta na swój sposób, oraz będą ponosić moralne konsekwencje swoich decyzji.

– „Frostpunk 2” bazuje na konfliktach z poprzedniej części: przetrwanie kontra wartości ludzkie, życie kontra arktyczny mróz. Dodajemy jednak zupełnie nową warstwę obecną w wielu aspektach gry, czy to w polityce, społeczeństwie, czy też postępie technologicznym, czyli konflikt między ludźmi a ich własną naturą – zapowiada Stokalski.

Polski Frostpunk podbił serca graczy

„Frostpunk”, którego premiera w wersji na komputery PC miała miejsce w kwietniu 2018 roku, sprzedał się do tej pory w liczbie daleko przekraczającej 3 mln kopii. Skumulowane przychody ze sprzedaży gry i płatnych dodatków wydanych w ramach Season Pass, przekroczyły już 120 mln złotych przy kosztach produkcji i marketingu rzędu kilkunastu milionów złotych.

W ramach kampanii promocyjno-marketingowej „Frostpunka 2” 11 Bit Studios uruchomiło m.in. oficjalną stronę internetową gry oraz jej karty w serwisach: Steam, GOG i Epic Store, co oznacza rozpoczęcie budowy wishlist gry. W Internecie jest też dostępny także trailer „Frostpunka 2”.

frostpunk 2

W naszej redakcji ogromnym fanem „Frostpunka” (i to jeszcze długo przed premierą!) jest Adrian, nasz specjalista od gamedevu.

Lojalnie ostrzegam – „Frostpunk” sprawia, że zapomina się o upływającym czasie. Wszystko za sprawą precyzyjnie przemyślanego game designu. Muszę przyznać, że jestem po wielkim wrażeniem – pisał w swojej recenzji gry w 2018 roku.

Trzeba jednocześnie pamiętać, że „Frostpunk” to nie gra dla każdego. Jak pisze Adrian, granie w ten tytuł potrafi wręcz zmęczyć, zmusić do myślenia oraz skonfrontowania się ze swoimi wyborami. Na pewno nie ten tytuł nie jest dla każdego. To nie jest klasyczna gra ekonomiczna polegająca na budowaniu i zarządzaniu miastem. Ta mechanika to fundament rozgrywki. Twórcy po prostu w ciekawy sposób ją obudowali i wykorzystali do realizacji własnego, oryginalnego, pomysłu.

„Frostpunk” spodobał się nie tylko Adrianowi – aktualnie gra w serwisie Metacritic w wersji na PC posiada ocenę 84/100 oraz tak samo wysokie uznanie wyrażone w ocenie od graczy.

frostpunk 2

Nagrody, dużo nagród

Grę stworzoną przez polski zespół doceniono także licznymi nagrodami. Twórcy „Frostpunk” zwyciężyli w kategoriach „najlepsza gra” i „najlepszy projekt graficzny” na Central & Eastern European Game Awards. Ponadto otrzymali specjalne wyróżnienie – China’s Choice. Produkcja otrzymała nagrodę dla najlepszej gry strategicznej na  rBrazil Game Awards 2018 i Australian Games Awards 2018.

„Frostpunk” był też nominowany do The Game Awards w kategorii „najlepsza gra strategiczna”. Gra otrzymała nominację do Game Critics Awards w kategorii „najlepsza gra strategiczna”, a także do Golden Joystick Awards w kategoriach „najlepszy projekt graficzny” oraz „gra roku na PC”. Gra została nominowana również do prestiżowej nagrody BAFTA w kategorii „najlepszy scenariusz”.


Posłuchaj nas!