Foot Locker z nowym logo

Opublikowano 16.06.2020 9:21 -


Od kiedy pamiętam, logo Foot Lockera budziło we mnie ambiwalentne odczucia. Z jednej strony widniejący w nim sędzia był bardzo charakterystyczny, z drugiej był on fatalnie narysowany i aż prosił się o zmianę.

W czasach studenckich, jak miałem jeszcze czas na tego typu zabawy, wymyśliłem nawet, że zrobię sobie do szuflady i portfolio rebranding Foot Lockera. Samozaparcia wystarczyło na sygnet, który nigdy nie ujrzał światła dziennego, jednak potwierdza to, że znak ten budził we mnie dużo emocji.

Do tej pory sieć sklepów Foot Locker reprezentował bardzo rozpoznawalny znak przedstawiający sędziego sportowego, w charakterystycznym pasiastym stroju. Towarzyszył mu czerwony napis z nazwą sklepu. Znaku nie dało się pomylić z żadnym innym, jednak tak jak pisałem we wstępie, był on już nadszarpnięty zębem czasu i zdecydowanie potrzebował liftingu.

stare i nowe logo footlockera

Rebranding Foot Lockera, zaproponowany przez agencję Jones Knowles Ritchie, marginalizuje postać sędziego, do którego nawiązywały także stroje obsługi oraz inne elementy identyfikacji. Podstawowym znakiem jest teraz logotyp na czarnej (lub białej – na ciemnych tłach) apli. Złożono go za pomocą stworzonego specjalnie na tę okazję przez f37 foundry krój Foot Locker Sans, nawiązujący w oczywisty sposób do poprzedniego logotypu.

footlocker porównanie ikon

Postać sędziego nie znika całkowicie, została jednak mocno zmarginalizowana. Uproszczona postać, która straciła kieszonkę na piersi, nie pojawia się w żadnym z zaprezentowanych dotąd mediów. Nowy wizerunek Foot Lockera stawia na typografię oraz charakterystyczne biało-czarne pasy.

foot locker custom font

foot locker custom font 02

foot locker custom font 03

Foot Locker Sans, zaprojektowany przez f37 foundry, pojawia się w trzech odmianach – znanym z logotypu Classic, odchudzonym Standard i Striped będącym obrysem wersji Classic. Wszystkie trzy kroje fukjonować mogą razem, w ramach zaprezentowanej identyfikacji.

foot locker bilboard

foot locker papier

foot locker plakaty

Istotną rolę, poza kolorem białym i czarnym (przy okazji rebrandingu pozbyto się czerwieni), pełnią tu także odziedziczone po odstawionym na boczny tor sędzim, biało-czare pasy. Tworzą one patterny, z których następnie układane są rozmaite wzory, a także tła pod inne grafiki.

foot locker pattern

foot locker pasy

Pasy widnieć będą także w nowym wystroju sklepów – na witrynach czy zdobieniach ścian. Nie wiemy, czy zmiany dotkną wszystkie sklepy marki, czy tylko te nowo powstające. Nie wiadomo także niestety kiedy, a także czy w ogóle, rebranding trafi do naszego kraju.

foot locker pattern2

foot locker witryna

Poprzednie logo, a także wizerunek Foot Lockera, potrzebowały pilnej zmiany. Rezygnacja z koloru czerwonego oraz odstawienie na boczny tor charakterystycznej maskotki firmy wydaje się rozwiązaniem dość radykalnym, jednak wydaje się, że może być to odebrane pozytywnie przez młodego odbiorcę, do którego wydaje się adresować przekaz ta marka. A Wy co sądzicie o zmianie, którą zafundował sobie Foot Locker? Czekacie, aż rebranding przywędruje do nas zza oceanu?

Wieści z Rozładowani.pl