Facebook zmienia Calibrę w Novi

Opublikowano 28.05.2020 9:10 -


Facebook ogłosił właśnie zmianę wizerunku założonej przez siebie spółki Calibra, stworzonej do obsługi kryptowaluty Libra.

Libra miała być wielkim hitem, wszak za jej powstaniem stała organizacja, która posiada portal, który globalnie ma ponad 2,4 miliarda użytkowników miesięcznie, z czego 1,59 miliarda korzysta z serwisu każdego dnia. Niestety dla Facebooka, od razu po prezentacji pomysłu na kryptowalutę, dziesiątki organów finansowych zakwestionowało jej niezależność, co sprawiło, że kolejne firmy, takie jak chociażby PayPal, Visa, Ebay czy MasterCard wycofały się z udziału w Libra Association. Kryptowalucie nie pomogła z pewnością także afera, związana z plagiatem logo Calibry.

Kryptowaluta Facebooka to niewypał? Kolejne firmy wycofują się z projektu

W czerwcu zeszłego roku Current zarzucił Calibrze plagiat swojego logo. Używa on swojego znaku od sierpnia 2016 roku, więc nie było wątpliwości, kto używał logo pierwszy. Podobne historie się zdarzają, jednak tutaj mieliśmy do czynienia z tą samą branżą – finansową, co dodatkowo komplikowało sprawę. Jeszcze ciekawiej zrobiło się w momencie, gdy ogłoszono, że oba znaki stworzyła jedna agencja – Character z San Francisco. Co ciekawe firma wciąż istnieje, choć nie chwali się żadnym z tych projektów w portfolio.

Po prawie roku od kontrowersji związanej z logo Calibry Facebook zdecydował się na rebranding marki. Żegnaj Calibro, witaj Novi. Nowa nazwa firmy jest połączeniem łacińskich słów "novus" (nowy) i "via" (droga). Jest to dość dosłowne nawiązanie do planów wobec nowej kryptowaluty, na którą notabene Facebook ma już nowy pomysł.

novi

Abstrahując od afery z plagiatem, poprzednie logo było dość miałkie. Mieliśmy tu zupełnie nijaki font i tyldę zamkniętą w okręgu. W przeciwieństwie do Calibry logo Novi jest dość charakterystyczne. Wszystko za sprawą ciekawej, mocno ściśniętej, typografii. Trzy fale, dziedziczone z logo Libry, trafiły do litery "o" zastępując jej typograficzne oko. Przyciemniono także delikatnie fiolet, używany w identyfikacji marki.

Facebook wprowadza Awatary na wzór Bitmoji i Memoji

Facebook wydaje się nie mieć pomysłu na swoją kryptowalutę. Po chłodnym przyjęciu pomysłu przez rynek firma zdaje się szukać innego rozwiązania. Kryptowaluta nie zdążyła jeszcze zadebiutować na rynku, a już przeprowadzono rebranding odpowiedzialnej za nią spółki. Można to zrozumieć, jeżeli weźmie się pod uwagę problemy z plagiatem, jednak dziwne, że na zmianę wizerunku musieliśmy czekać prawie rok. Takiej firmie jak Facebook taka fuszerka nie przystoi.

Wieści z Rozładowani.pl