Facebook wprowadza zmiany w zakresie przejrzystości reklam

Facebook wprowadza zmiany w zakresie przejrzystości reklam i autentyczności stron

Opublikowano 8 miesięcy temu -


To, że Facebook ma ogromne kłopoty wie już chyba każdy. Od tych słów zaczyna się praktycznie co drugi artykuł. Nie jest jednak tak, że w czasie kryzysu portal się nie rozwija. Wręcz przeciwnie. Facebook chce pokazać, że jest w jakikolwiek sposób społecznie odpowiedzialny i...działa.

Co nowego zobaczymy?

Jakiś czas temu Facebook zapowiedział wprowadzenie weryfikacji tożsamości osób, które wykupują reklamy dotyczące wyborów. Sprawdzeniu podlegać będzie jednak każdy, kto wykupi w portalu tzw. reklamy problemowe. Mowa tu o reklamodawcach politycznych, jak i dużych stronach.

Facebook powie ci, czy Cambridge Analytica miała twoje dane

Skąd te zmiany?

Facebook stara się odbudować zaufanie swoich użytkowników, czego efektem są wciąż pojawiające się aktualizacje w zakresie prywatności oraz przejrzystości, na przykład zmiany w API, które ograniczają zewnętrznym aplikacjom dostęp do niektórych danych na temat facebookowiczów i instagramowiczów. Kolejnym krokiem jest weryfikacja reklamodawców oraz Stron o której właśnie mówimy.

A co z reklamami politycznymi?

W tym zakresie zmieni się naprawdę sporo. Facebook zapowiadał to już jakiś czas temu, ale w toku ostatnich wydarzeń okazuje się, że takie rozwiązania są dla niego na wagę złota. Utrudniają jednak funkcjonowanie innym podmiotom, ale cóż - coś za coś.

Od teraz każdy, kto zechce uruchomić reklamę polityczną lub tzw. reklamyę problemową,  czyli poruszającą tematy ważne społecznie będzie musiał zostać zweryfikowany. W tym celu należy potwierdzić swoją tożsamość oraz lokalizację. Tego rodzaju treści będą również oznaczane etykietami „reklama polityczna” i konieczna będzie jasna informacja kto za nie zapłacił.
Smutna wiadomość jest taka, że podmioty, które nie przejdą weryfikacji nie będą miały możliwości włączenia treści promocyjnych w serwisie. Facebook przyznaje, że inwestuje wiele środków w sztuczną inteligencję oraz zatrudnia kolejnych pracowników, by wyłapywać podmioty, które próbują ten proces ominąć.

Wielkie marki odchodzą z Facebooka

Zmiany dotyczą nie tylko podmiotów związanych z polityką

Dotkną one również administratorów stron z dużą liczbą fanów. Chodzi konkretnie o proces weryfikacji. Dla takich osób również będzie on obowiązkowy. Ma to utrudnić zarządzanie stronami za pomocą fałszywych kont.

Kiedy funkcjonalność pojawi się w Polsce?

Obecnie w USA trwają testy nowej funkcjonalności. Jest to jednak kwestia czasu jak wejdzie ona do Polski. Pytanie jednak czy jesteśmy na nią przygotowani? A konkretnie na następną burzę. Co najważniejsze owe zmiany dotyczyć będą również Instagrama o czym nie wolno zapominać.