Facebook wprowadza Stories dla grup i wydarzeń

Facebook wprowadza Stories dla grup i wydarzeń

Opublikowano 16.11.2017 12:19 -


Nie wiem, ile już razy na łamach DailyWeb powtarzałem, że chyba największym celem Marka Zuckerberga na najbliższe lata (a może miesiące?) jest wbicie ostatniego gwoździa do trumny Snapchata. A do tego jest już coraz bliżej - Facebook zamierza bowiem wprowadzić tworzenie wspólnych relacji dla uczestników wydarzeń oraz członków grup.

Najpierw był Instagram, w międzyczasie WhatsApp, Messenger aż wreszcie relacje pojawiły się na prywatnych profilach użytkowników Facebooka. I o ile wśród moich znajomych (a jak jest z Waszymi?) funkcja ta nie cieszy się zbyt dużą popularnością, to Facebook wciąż widzi w niej potencjał. I bardzo dobrze - bo on jest, tylko może nie dla takiego kształtu Stories, w jakim istnieje ono obecnie. Mark Zuckerberg ze swoją ekipą postanowił teraz udostępnić Stories dla członków grup i uczestników wydarzeń. I według mnie to bardzo dobre posunięcie 

Jak to ma działać?

Zaskoczenia nie ma: bardzo prosto. Każdy uczestnik wydarzenia bądź członek grupy będzie mógł dodać swój materiał do Stories, jednak to, czy zostanie on opublikowany będzie uzależnione od administratora. Co więcej, tego typu relacji nie będzie mógł zobaczyć każdy użytkownik Facebooka. Możliwość ich przeglądania będzie ograniczona poprzez ustawienia prywatności danej grupy czy wydarzenia, co wydaje się dość logiczne.

Najważniejsze zaangażowanie

Facebook stawia na zaangażowanie użytkowników na różnych polach. Udostępnienie Stories dla eventów i społeczności skupionych wokół danego tematu wydaje się być kolejnym tego krokiem. Podkreśla to Connor Hayes, jeden z Product Managerów Facebooka, który stwierdził, że "wprowadzenie funkcji także dla grup i wydarzeń możliwość opowiedzenia historii z wielu perspektyw". I trudno byłoby się z nim nie zgodzić, gdyby nie fakt, że o tym, która treść trafi do relacji, decydować będzie administrator. Z drugiej jednak strony, dzięki takiemu rozwiązaniu unikniemy niepotrzebnego SPAMu i zaśmiecania tego kanału komunikacji.

Nowa wtyczka od Facebooka pozwoli na osadzenie Messengera na własnej stronie

Kolejne Stories, kolejny klon Snapchata, kolejny gwóźdź do trumny aplikacji sygnowanej duszkiem? Z odpowiedzią na to pytanie warto poczekać i sprawdzić jak nowa - albo inaczej - udoskonalona funkcja Facebooka się sprawdzi.

Warto także dodać, że Facebook Stories i Messenger Day staną się jednością - publikowane w nich materiały od teraz będą synchronizowane.