Facebook wprowadza oferty pracy w 40 nowych krajach! | DailyWeb.pl

Facebook wprowadza oferty pracy w 40 nowych krajach!

Opublikowano 10 miesięcy temu -


Facebook rozszerzył aż o 40 krajów opcję, która ma ułatwić użytkownikom poszukiwanie pracy na platformie a firmom pozwolić na publikowanie ofert zatrudnienia.

Facebook nie próżnuje i...zaczyna się specjalizować! Tym razem chodzi o...szukanie pracy.

Od zeszłego roku nowa funkcja była dostępna jedynie dla jedynie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Teraz Facebook poinformował w komunikacie o jej wprowadzeniu w kolejnych 40 krajach.

Jak szukać pracowników?

Post your job on Facebook

Opublikowany przez Facebook na 27 lutego 2018

Jak szukać pracy?

Find a job using Facebook

Opublikowany przez Facebook na 27 lutego 2018

Możliwość  na publikowanie ogłoszeń rekrutacyjnych za darmo oraz nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi kandydatami na określone stanowiska Facebook umożliwił już w lutym 2017 roku. Osoby zainteresowane pracą mogły w łatwy sposób aplikować również za pośrednictwem Messengera.

Vero - co to jest? Aplikacja chce walczyć z Facebookiem i Instagramem

Korzyści?

Zarówno funkcja umieszczania ogłoszenia, jak i składanie aplikacji mają być niezwykle proste i przejrzyste. Facebook wciąż dodaje nowe narzędzia, między innymi możliwość przeprowadzania rozmów o pracę czy ustawienie alertów przez użytkowników. Wszystko to, zdaniem ekspertów, ma być niezwykle korzystne dla małych i średnich firm. Rozważano na ten temat w kontekście potencjalnej konkurencji z Linkedin, jednak ten skupia się na dużych firmach.

Nowa opcja na Facebooku: posty 3D

Czy funkcja będzie dostępna w Polsce?

Serwis nie ujawnia szczegółowo gdzie na świecie użytkownicy będą mogli skorzystać z nowej opcji. Na liście nie ma jednak Polski. Pytanie dlaczego?

Rekrutowanie na Facebooku możliwości

Facebook poczynił już kolejne kroki w tym kierunku, jednak warto wspomnieć o możliwościach powszechnie dostępnych, a również przyczyniających się do możliwości umieszczania ofert i poszukiwania pracowników.

A konkretnie:

  • możliwość założenia profilu firmowego na którym znajdą się informacje dotyczące życia w firmie, imprez integracyjnych, szkoleń oraz właśnie nowych ofert pracy
  • zakładka z ofertami, dzięki której można szybko przejrzeć  oferty pracy bez konieczności opuszczania portalu
  • znajdowanie nowych pracowników poprzez polecenie i udostępnianie informacji o poszukiwaniach nowych osób do zespołu
  • kampania rekrutacyjna, którą można wykupić. Dzięki temu w prawej kolumnie pojawi się kreacja reklamowa zachęcająca do udziału w rekrutacji oraz przekierowanie do formularza aplikacyjnego.

Gazety z ofertami pracy odchodzą do lamusa. Teraz zaczyna liczyć się tylko Internet. Mam nadzieję, że opcja na stałe zagości w Polsce w pełnym zakresie możliwości i pozwoli nam korzystać ze swoich zasobów. Obecnie musimy spokojnie obserwować dalszy bieg wydarzeń i korzystać z metod, które osiągalne były do tej pory.